کارگاه عملی تهیه بودجه در موسسه افرا برگزار شد

در روز چهارشنبه 16 اسفند 1402 اولین کارگاه عملی «تهیه بودجه به‌صورت عملیاتی» به صورت حضوری در محل موسسه افرا برگزار شد. در این کارگاه 3 ساعته، فرآیند تهیه بودجه یا اصطلاحا بودجه ریزی، به‌صورت کامل تمرین و انجام شد.

کارگاه عملی تهیه بودجه در موسسه افرا

در روز چهارشنبه 16 اسفند 1402 اولین کارگاه عملی «تهیه بودجه به‌صورت عملیاتی» به صورت حضوری در محل موسسه افرا برگزار شد. در این کارگاه 3 ساعته، فرآیند تهیه بودجه یا اصطلاحا بودجه ریزی، به‌صورت کامل تمرین و انجام شد. مدرس و راهنمای این کارگاه الهه غریبی بود.

پیش شرط لازم برای حضور افراد در این کارگاه، گذراندن دوره آموزش مالی افرا بود. یعنی افراد و موسساتی که پیش از این در یکی از دوره‌های آموزش مالی افرا شرکت کرده بودند امکان ثبت‌نام و حضور در این کارگاه را داشتند. همچنین موسسات دارای گواهینامه افرا می‌توانستند در این کارگاه شرکت کنند.

در کارگاه عملی «تهیه بودجه به‌صورت عملیاتی» تعداد 6 موسسه نیکوکاری دارای گواهینامه افرا حضور داشتند. این موسسات عبارت بودند از:

انجمن حامی (انجمن حمایت از توسعه فضاهای آموزشی و فرهنگی)، موسسه مهر و ماه، انجمن احیا ارزش ها، انجمن توانیاب، جمعیت خیریه حمایت دارویی قطره و موسسه خیریه طپش.

در کارگاه حضوری تهیه بودجه سه فرآیند پیش از بودجه ریزی، فرآیند عملیاتی بودجه ریزی و در نهایت اقدامات پس از بودجه ریزی تعریف شد. در هر یک از مراحل، ابتدا مدرس کارگاه توضیحات لازم هر بخش را ارائه داد. سپس نمایندگان موسسه‌ها روی آن بخش کار کرده و اشکالات و ابهامات آن‌ها توسط مدرس پاسخ داده می‌شد.

مدرس کارگاه آموزش مالی خانم الهه غریبی بود. الهه غریبی، دانش‌آموخته رشته حسابداری و عضو هیات مدیره و معاون اقتصادی-مالی شرکت همکاران سیستم است که نوزده سال تجربه کار در حوزه مالی- اقتصادی و حاکمیت شرکتی دارد.

کارگاه‌های آموزشی افرا منطبق با استاندارد افرا طراحی شده‌اند. مدیران و نمایندگان موسسه‌های نیکوکاری و سازمان‌های مردم‌نهاد با شرکت در کارگاه‌های آموزشی افرا در هر فصل سال، با استاندارد افرا و مفاهیم مرتبط با ابعاد هفتگانه استاندارد افرا منطبق با دانش روز آشنا شده و برای توسعه و تقویت زیرساخت‌های خود توانمند می‌شوند.

ثبت نام رایگان کارگاه‌های آموزشی در موسسه افرا ادامه دارد. شما عزیزان علاقمند می‌توانید از طریق لینک زیر کارگاه‌های آموزشی افرا را ببینید و در آن‌ها ثبت‌نام کنید:

بر اساس استاندارد افرا، موسسه‌ نیکوکاری یا سازمان مردم‌نهاد خود را به‌صورت رایگان مورد سنجش قرار دهید و یک گزارش مدیریتی دریافت کنید.