نگاهی به کمک‌رسانی دو موسسه نیکوکاری در حادثه‌ی سیل استان‌های کشور

در جریان حادثه‌ی سیل استان‌های گلستان، لرستان، فارس و خوزستان، موسسات نیکوکاری کشور در کنار سازمان‌های مسئول به کمک‌رسانی به آسیب‌دیدگان پرداختند.
یکی از این موسسات «جمعیت خیریه امام‌علی» است. براساس گزارشی که در وب‌سایت این موسسه منتشر شده است، در زمان کوتاهی پس از رخ‌ دادن سیل، این مجموعه به کمک داوطلبان خود در مناطق آسیب‌دیده، شرایط را بررسی کرده و نیازسنجی‌های لازم برای کمک‌رسانی‌ها را انجام داده است.

افزون بر روایت دقیقی که از شیوه، کیفیت و چالش‌های کمک‌رسانی در هریک از مناطق آسیب‌دیده در این گزارش دیده می‌شود، «جمعیت خیریه امام‌علی» فاکتورهای خریدهای انجام‌شده از محل کمک‌های مردمی را برای اطلاع‌رسانی شفاف به مخاطبان در وب‌سایت منتشر کرده است.

«موسسه‌ی نیک‌گامان جمشید» نیز از جمله موسسات نیکوکاری است که در کمک به آسیب‌دیدگان حادثه‌ی سیل  حضور فعال داشته است. این موسسه با دریافت مجوز از سازمان‌های مسئول، از همان روزهای آغازین، فاز میدانی کمک‌رسانی فوری را با حضور اعضاء موسسه در مناطق سیل‌زده آغاز کرده است. «موسسه‌ی نیک‌گامان جمشید» در فاز بلندمدت نیز فعالیت‌هایی مانند کمک به ساخت و تجهیز مراکز توانبخشی، مراکز نگهداری کودکان بد سرپرست و بی‌سرپرست، مراکز روزانه خدمات بهزیستی و روستامهدها را دنبال خواهد کرد.

افرا یک موسسه غیرانتفاعی است که با هدف توسعه زیرساخت نیکوکاری کشور ایجاد شده است. افرا به موسسه‌های نیکوکاری و خیریه و سازمان‌های مردم‌نهاد کمک می‌کند تا بدون هزینه و با کمک استاندارد افرا، زیرساخت‌های مدیریتی خود را شکل داده یا تقویت کنند. در این راستا سه خدمت خودارزیابی، ارزیابی دیجیتال و آموزش به صورت رایگان در اختیار موسسه‌های نیکوکاری قرار گرفته است.
آشنایی بیشتر با افرا و خدمات آن