سمینار آموزشی افرا برای موسسات نیکوکاری

موسسه افرا اولین سمینار از مجموعه آموزش‌های مبتنی بر استاندارد برای مدیران موسسات نیکوکاری و سازمان‌های مردم‌نهاد را برگزار کرد. اگرچه موسسات نیکوکاری و سازمان‌های مردم‌نهاد در ماهیت، تفاوت اساسی با بنگاه‌های اقتصادی دارند، اما در ساختار و نحوه اداره آنها به‌عنوان یک سازمان، مشابهت‌هایی با بنگاه‌ها وجود دارد. ارکان سازمان، ساختار سازمانی، نیروی انسانی، تامین و تخصیص منابع، عمده‌ترین موارد مشابهت آنها را تشکیل می‌دهد. مجموعه این تفاوت‌ها و مشابهت‌ها، ضرورت آشنایی اداره‌کنندگان آنها را با بهترین شیوه‌های کاری در دنیا و مدل‌های متناسب‌سازی شده بر اساس ویژگی‌های بومی و فرهنگ غالب هر کشور فراهم می‌کند.
موسسه حامیان نواندیش افرا با اتکا به نسخه ۱.۳ استاندارد افرا، که نگاهی ۳۶۰ درجه به اساسی‌ترین مولفه‌های مدیریت موسسات نیکوکاری و بهترین شیوه‌های اداره این مولفه‌ها خواهد داشت، مجموعه‌ای از آموزش‌های مبتنی بر استاندارد را برای مدیران موسسات نیکوکاری تدارک دیده است.
اولین دوره از مجموعه دوره‌های آموزشی، با موضوع «حاکمیت سازمانی»، در روزهای سوم و چهارم اسفند با حضور ۲۴ نفر از مدیران عامل و اعضای هیئت مدیره ۱۲ موسسه نیکوکاری و سازمان مردم‌نهاد برگزار شد. این برنامه آموزشی که به‌صورت آنلاین و با تدریس آقای آراسب احمدیان ارائه شد، مهمترین مولفه‌های حاکمیت سازمانی در موسسات نیکوکاری را با مدیران به اشتراک گذاشته و فلسفه وجودی و ضرورت رعایت آنها را مورد بحث قرار داد. در پایان شرکت‌کنندگان در این دوره، ضمن شرکت در خودارزیابی آنلاین بعد حاکمیت سازمانی افرا، در تفسیر نتایج ارزیابی، از مشورت کارشناسان افرا استفاده کردند.
تکرار این برنامه برای دیگر موسسات، همچنین تداوم آن در سایر ابعاد استاندارد، در برنامه سال آینده افرا قرار دارد. علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به وب‌سایت و شبکه‌های اجتماعی افرا، از برنامه و زمان برگزاری این دوره که با هدف توسعه زیرساخت موسسات نیکوکاری در ایران برگزار می‌گردد، مطلع شوند.

افرا یک موسسه غیرانتفاعی است که با هدف توسعه زیرساخت نیکوکاری کشور ایجاد شده است. افرا به موسسه‌های نیکوکاری و خیریه و سازمان‌های مردم‌نهاد کمک می‌کند تا بدون هزینه و با کمک استاندارد افرا، زیرساخت‌های مدیریتی خود را شکل داده یا تقویت کنند. در این راستا سه خدمت خودارزیابی، ارزیابی دیجیتال و آموزش به صورت رایگان در اختیار موسسه‌های نیکوکاری قرار گرفته است.
آشنایی بیشتر با افرا و خدمات آن