دو رویداد «افرا» در هفته آخر تیر ماه

موسسه افرا روز یکشنبه و دوشنبه هفته جاری (27 و 28 تیرماه) سمینار آموزشی سرمایه انسانی در موسسات نیکوکاری با نگاه به استاندارد افرا را برگزار خواهد کرد. سرفصل‌های کلیدی این سمینار آموزشی از سوی سرکار خانم فیروزه صابر، فعال اجتماعی و عضو هیئت مدیره موسسه افرا به همراه جناب آقای محمدرضا پیرساجد، مدیر اجرایی موسسه افرا ارائه خواهد شد. همچنین سرکار خانم دکتر سیمینه آقاجانیان، مدیر پروژه مشاوره و خودارزیابی افرا، استاندارد افرا را برای نمایندگان حاضر در نشست معرفی می‌کنند. استانداردی که با بهره‌گیری از استانداردهای بین‌المللی مرتبط با موسسات نیکوکاری، استفاده از نظر متخصصان حوزه مدیریت و فعالان حوزه نیکوکاری و سازمان‌های مردم‌نهاد، و متناسب‌سازی آن با شرایط داخلی ایران تهیه شده است.

در این سمینار که از سوی جناب آقای محمدکاظم متولی، مدیر روابط عمومی موسسه افرا مدیریت می‌شود، 30نماینده از موسسات نیکوکاری و سازمان‌های مردم‌نهاد از استان‌های‌ تهران، البرز، مرکزی، سیستان و بلوچستان، یزد، فارس، اصفهان، خراسان رضوی و گیلان حضور خواهند داشت. این سمینار دو روزه در بازه زمانی 17 تا 20:30 برگزار می‌شود.

روز سه‌شنبه (29 تیر ماه) نیز وبینار آشنایی با خودارزیابی افرا برگزار می‌شود. این وبینار مخصوص مدیران عامل، اعضای هیئت مدیره و اعضای هیئت امنای موسسات نیکوکاری و سازمان‌های مردم‌نهاد است. در وبینار هفته جاری که در بازه زمانی17:30 الی 19 برگزار می‌شود، سرکار خانم دکتر سیمینه آقاجانیان، خدمت خودارزیابی افرا، مزایای آن برای موسسات و نحوه تکمیل اطلاعات در پورتال افرا را معرفی و ارائه می‌کنند. خانم آقاجانیان مدیر پروژه مشاوره و خودارزیابی افرا است. ایشان دکترای مدیریت (استراتژی) از دانشگاه صنعتی شریف دارند و مشاور و مدرس استراتژی در سازمان‌های مردم‌نهاد هستند. جناب آقای محمدرضا پیرساجد، مدیر اجرایی موسسه افرا نیز خدمات داوطلبانه افرا برای موسسات نیکوکاری در حوزه طراحی وب‌سایت و راهکار نرم‌افزاری «واره» را توضیح خواهند داد.

از سوی دیگر، در وبینار آشنایی با خودارزیابی افرا که در هفته جاری برگزار می‌شود، خانم نفیسه رسولی، رئیس هیئت مدیره موسسه تاک (تربیت اتیسم کارامد) و رئیس هیئت مدیره بنیاد خیریه روشنای امید ایرانیان، تجربه هر دو موسسه خود را از خودارزیابی افرا، در جمع نمایندگان موسسات نیکوکاری و سازمان‌های مردم‌نهاد حاضر در نشست، بیان خواهند کرد.

افرا از ابتدای سال 1400 سه وبینار برای معرفی خدمت خودارزیابی به موسسات نیکوکاری برگزار کرده و در هفته جاری نیز برای چهارمین بار میزبان نمایندگان موسسات نیکوکاری و سازمان‌های مردم‌نهاد خواهد بود. موسسات علاقمند برای شرکت در وبینار آشنایی با خودارزیابی افرا در روز سه‌شنبه (29 تیر ماه) می‌توانند از طریق لینک ثبت‌نام به نشانی https://afraway.org/webinar29tir درخواست خود را ثبت کنند.

افرا یک موسسه غیرانتفاعی است که با هدف توسعه زیرساخت نیکوکاری کشور ایجاد شده است. افرا به موسسه‌های نیکوکاری و خیریه و سازمان‌های مردم‌نهاد کمک می‌کند تا بدون هزینه و با کمک استاندارد افرا، زیرساخت‌های مدیریتی خود را شکل داده یا تقویت کنند. در این راستا سه خدمت خودارزیابی، ارزیابی دیجیتال و آموزش به صورت رایگان در اختیار موسسه‌های نیکوکاری قرار گرفته است.
آشنایی بیشتر با افرا و خدمات آن