بهینه کردن ساختار وب‌سایت موسسات نیکوکاری

وب‌سایت شما، کار شما را معرفی می‌کند، خدمات و ارزش‌های فعالیت اجتماعی‌تان را نمایش می‌دهد، و مخاطبان و داوطلبان بالقوه را جذب می‌کند. از آنجایی که وب‌سایت نقش مهمی در نمایش یک فعالیت اجتماعی ایفا می‌کند، مستلزم توجه و تلاش کافی‌ است تا اطمینان حاصل شود که ساختار معقولی دارد. شاید طراحی صفحه آرایی و پیکربندی وب‌سایت امر ساده‌ای به نظر نرسد. اما رعایت برخی از نکات ضروری به شما کمک می‌کند تا وب‌سایت خود را ارتقا دهید.

بهینه کردن ساختار وب‌سایت موسسات نیکوکاری

وب‌سایت شما، کار شما را معرفی می‌کند، خدمات و ارزش‌های فعالیت اجتماعی‌تان را نمایش می‌دهد، و مخاطبان و داوطلبان بالقوه را جذب می‌کند. از آنجایی که وب‌سایت نقش مهمی در نمایش یک فعالیت اجتماعی ایفا می‌کند، مستلزم توجه و تلاش کافی‌ است تا اطمینان حاصل شود که ساختار معقولی دارد. شاید طراحی صفحه آرایی و پیکربندی وب‌سایت امر ساده‌ای به نظر نرسد. اما رعایت برخی از نکات ضروری به شما کمک می‌کند تا وب‌سایت خود را ارتقا دهید. در اینجا در مورد برخی از نکات ضروری بحث می‌کنیم که باید در طراحی صفحه آرایی و پیکربندی وب‌سایت در نظر بگیرید.

سازمان خیریه خود را تحلیل کنید

قبل از شروع، فهرستی تهیه کنید از مواردی که سازمان شما از آنها حمایت می‌کند و تمام اطلاعاتی را که تمایل دارید مشتریان‌تان در مورد شما بدانند در فهرست بگنجانید. بخش «درباره ما» را در وب‌سایت بگنجانید، پیشینه خود را توضیح دهید، می‌توانید از دیگر موسسات شناخته شده هم‌دوره خود نام ببرید، و اطمینان حاصل کنید که تمامی خدمات و محصولاتی را که به گروه هدف خود ارائه می‌دهید، در فهرست نام برده باشید. به وبسایت‌های دیگر سازمان‌های نیکوکاری نگاهی بیندازید. از سازمان‌های هم‌عصر با خود الهام بگیرید. ببینید چه مواردی در وب‌سایت آن‌ها بیشتر شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد و توجه کنید چه مواردی به نظرتان جذاب نیست. از موفقیت‌ها و شکست‌های آنان نیز درس بگیرید.

استراتژی سئوی خود را در نظر بگیرید

استراتژی سئو نقشی کلیدی در بالا بردن رتبه سایت شما ایفا می‌کند. این استراتژی همچنین می‌تواند شما را از بقیه متمایز کند. یک استراتژی خوش‌ساخت سئو شامل استفاده از کلمات کلیدی مناسب، محتوای مرتبط و ارایه مقالات با فواصل زمانی مناسب، می‌شود. اگر در مورد نحوه اجرای استراتژی سئو خود مطمئن نیستید، می‌توانید از سازمان‌هایی که در حوزه سئو فعالیت می‌کنند، کمک بگیرید. وب‌سایت‌هایی را جستجو کنید که از همان کلمات کلیدی استفاده می‌کنند که شما استفاده می‌کنید یا می‌خواهید استفاده کنید. در صورت امکان از ترافیک دریافتی آنها مطلع شوید. سپس، وب‌سایت‌هایی را بررسی کنید که در حوزه کاری شما هستند و بیشترین حجم ترافیک را دریافت می‌کنند، و بررسی کنید که در محتوای خود از چه کلمات کلیدی استفاده می‌کنند. خوب است از سازمان‌هایی که در حوزه مشترک با شما کار می‌کنند و عملکرد خوبی دارند، درس بگیرید. بنابراین کلمات کلیدی موفق را یادداشت کرده و آنها را در محتوای خود بگنجانید.

چیدمان را طراحی کنید

باید اطمینان حاصل کنید که رابط کاربری وب‌سایت شما برای مخاطبان شما ساده و به راحتی قابل درک است. یک الگوی سلسله مراتبی ایجاد کنید تا از طریق آن بازدیدکنندگان را در میان محتوای وب‌سایت خود هدایت کنید. همچنین، می‌توانید محصولات خود را دسته‌بندی کنید، اما مطمئن شوید که دسته‌بندی‌های زیادی ایجاد نکنید، زیرا مشتریان سردرگم خواهند شد و چنین دسته‌بندی مفید نخواهد بود. سعی کنید در صورت لزوم از تصاویر برای انتقال اطلاعات استفاده کنید.

ساختار URL را تنظیم کنید

شاید بتوان گفت URL پیچیده‌ترین بخش یک وب‌سایت است. سعی کنید برخی از کلمات کلیدی را در URL بگنجانید، به‌خصوص برای مقالاتی که در وب‌سایت قرار می‌گیرند. URL یکی دیگر از ستون‌های حیاتی یک وب‌سایت را می‌سازند، به خصوص از جنبه سئو، و باید با کلمات کلیدی مناسب تنظیم شوند.

بازبینی، پیگیری و بهبود

همانطور که اشاره کردیم نکات متعددی را باید در طراحی وب‌سایت در نظر بگیریم. نکته اساسی دیگر بهبود و ارتقای مداوم است. از تجزیه و تحلیل‌ها استفاده کنید تا ببینید چه مواردی کارآمد هستند و چه مواردی نیستند، موفقیت‌ها را گسترش دهید و در هر شکست تغییراتی ایجاد کنید. وب‌سایت‌های موفق به‌طور مداوم در حال رشد و تکامل هستند، همیشه در حال تغییر و رو به بهبود هستند. دائم بر وب‌سایت نظارت کنید و همیشه مواردی را در نظر بگیرید که منجر به ارتقا می‌شوند.

یکی از خدمات موسسه افرا، طراحی وب‌سایت برای موسساتی است که وب‌سایت فعال ندارند یا از به‌روزرسانی وب‌سایت آنها مدت زیادی گذشته است. بسیاری از موسسات نیکوکاری با توجه به سهولت استفاده از شبکه های اجتماعی، تمایلی به استفاده از وب‌سایت ندارند. افرا سعی کرده تا با در نظر گرفتن این نکته، طراحی وب‌سایت این موسسات را با حداکثر سهولت و مقرون به‌صرفه انجام دهد.

بر اساس استاندارد افرا، موسسه‌ نیکوکاری یا سازمان مردم‌نهاد خود را به‌صورت رایگان مورد سنجش قرار دهید و یک گزارش مدیریتی دریافت کنید.