کارگاه روش‌های جذب و تامین مالی در پاییز 1402

در نهمین روز از آبان ماه 1402، کارگاه روش‌های جذب و تامین مالی در اداره موسسه‌های نیکوکاری توسط موسسه افرا به صورت آنلاین برگزار شد. مدرس این کارگاه 3 ساعته جناب آقای یونس شیراوند بود که این کارگاه را به صورت آنلاین در بستر گوگل‌میت برگزار کرد. در کارگاه روش‌های جذب و تامین مالی به آموزش سرفصل‌های مختلف مرتبط با بُعد چهارم استاندارد افرا یعنی بُعد مالی پرداخته شد.

کارگاه روش‌های جذب و تامین مالی

در کارگاه آموزشی روش‌های جذب و تامین مالی شرکت‌کنندگانی از موسسه‌های نیکوکاری و سازمان‌های مردم‌نهاد از جمله: انجمن احیا ارزش‌ها، انجمن حامی، موسسه خیریه همیاران توسعه دانش (بنیاد دانش)، موسسه نیکوکاری رعد الغدیر، انجمن حمایت از حقوق کودکان، بنیاد توسعه فرهنگی و توانمندسازی سپهر قاین، موسسه خیریه کودکان فرشته‌اند، موسسه کارآفرینی خلاق هیوا، خیریه دانشجویی مردمی التیام، موسسه مردم‌نهاد پناه مهر بوعلی، موسسه خیریه حمایت از بیماران مبتلا به سرطان نور، موسسه مردم‌نهاد پناه مهر بوعلی، موسسه سالمندان پدر، موسسه رهپویان سلامت چغادک، موسسه نیکوکاری مهر طه، بنیاد خیریه امام علی رباط کریم، موسسه خیریه ندای کرامت مهر علی و موسسه آوای روشنایی چابهار حضور داشتند.

کارگاه روش‌های جذب و تامین مالی
کارگاه روش‌های جذب و تامین مالی

تدریس این کارگاه بر عهده یونس شیراوند بود. یونس شیراوند فارغ التحصیل رشته مدیریت و برنامه‌ریزی و دارای مدرک DBA است. او که ۹ سال سابقه فعالیت در حوزه موسسات خیریه‌ را دارد، علاقه‌مند به فرایند سیستم‌های مالی در سازمان‌ها است و در حال حاضر نیز مدیرعاملی موسسه خیریه امین آراسته را بر عهده دارد.

کارگاه روش‌های جذب و تامین مالی

در کارگاه روش‌های جذب و تامین مالی که مخاطب اصلی آن مدیران عامل، اعضای هیئت امنا و هیئت مدیره، مدیران امور مالی، مسئولین جلب مشارکت و همچنین حسابدارهای موسسه‌‌های نیکوکاری و خیریه و سازمان‌های مردم‌نهاد بودند، سرفصل‌های زیر آموزش داده شدند:

  • سسیستم مالی در سازمان‌های نیکوکاری
  • گزاره‌های مورد نیاز در تأمین مالی موسسه‌های نیکوکاری
  • روش‌های جذب و استمرار تامین مالی
  • ساز و کارهای ارزیابی سیستم‌های تامین مالی
کارگاه روش‌های جذب و تامین مالی
کارگاه روش‌های جذب و تامین مالی

کارگاه‌های آموزشی افرا منطبق با استاندارد افرا طراحی شده است. مدیران و نمایندگان موسسه‌های نیکوکاری و سازمان‌های مردم‌نهاد با شرکت در کارگاه‌های آموزشی افرا در هر فصل سال، با استاندارد افرا و مفاهیم مرتبط با ابعاد هفتگانه استاندارد افرا منطبق با دانش روز آشنا شده و برای توسعه و تقویت زیرساخت‌های خود توانمند می‌شوند.

ثبت نام رایگان کارگاه‌های آموزشی در موسسه افرا ادامه دارد. شما عزیزان علاقمند می‌توانید از طریق لینک زیر کارگاه‌های آموزشی افرا را ببینید و ثبت‌نام کنید:

افرا یک موسسه غیرانتفاعی است که با هدف توسعه زیرساخت نیکوکاری کشور ایجاد شده است. افرا به موسسه‌های نیکوکاری و خیریه و سازمان‌های مردم‌نهاد کمک می‌کند تا بدون هزینه و با کمک استاندارد افرا، زیرساخت‌های مدیریتی خود را شکل داده یا تقویت کنند. در این راستا سه خدمت خودارزیابی، ارزیابی دیجیتال و آموزش به صورت رایگان در اختیار موسسه‌های نیکوکاری قرار گرفته است.
آشنایی بیشتر با افرا و خدمات آن