برگزاری کارگاه آنلاین سرمایه انسانی در مهر 1402

کارگاه نقش سرمایه انسانی در اداره موسسه‌های نیکوکاری بر اساس بُعد دوم استاندارد افرا یعنی بُعد سرمایه انسانی به‌صورت آنلاین برگزار شد. این کارگاه 3 ساعته از ساعت 15 تا 18 روز چهارشنبه 19 مهر 1402 در فضای گوگل‌میت توسط خانم کتایون محمودی و آقای محمدرضا پیرساجد تدریس شد.

کارگاه سرمایه انسانی، موسسه افرا، مهر 1402
کارگاه سرمایه انسانی، موسسه افرا، مهر 1402

در کارگاه سرمایه انسانی نمایندگانی از سازمان‌های مردم‌نهاد و موسسه‌های خیریه و نیکوکاری کشور از جمله: بنیاد دانش، خیریه دوست اوتیسم، انجمن احیا ارزش‌ها، بنیاد غیرانتفاعی گردشگری پایدار، بنیاد خیریه امام علی رباط کریم، موسسه رهپویان چغادک، خیریه دانشجویی التیام، رجاوندان شهر امید، موسسه پناه مهر بوعلی، آوای همیاری شرق، خیریه یاوران معرفت ارومیه، موسسه کارآفرینی خلاق هیوا و … حضور داشتند.

تدریس این کارگاه بر عهده کتایون محمودی و محمدرضا پیرساجد بود. کتایون محمودی، با دوازده سال سابقه فعالیت در حوزه مدیریت سازمان‌های مردم نهاد، دانش‌آموخته کارشناسی ارشد رشته پژوهشگری علوم اجتماعی است. او عضو هیأت امنای انجمن حمایت از توسعه فضاهای آموزشی و فرهنگی حامی است. محمدرضا پیرساجد بیش از ۹ سال تجربه در زمینه‌ی منابع انسانی در مجموعه‌های داخلی و چندملیتی دارد و در این مدت بیشتر تمرکز او بر حوزه‌های جذب و استخدام، مدیریت عملکرد، آموزش و توسعه بوده است. او دانش‌آموخته کارشناسی ارشد MBA در گرایش رفتار سازمانی و منابع انسانی است.

کارگاه سرمایه انسانی، موسسه افرا، مهر 1402
کارگاه سرمایه انسانی، موسسه افرا، مهر 1402

در کارگاه نقش سرمایه انسانی در اداره موسسه‌های نیکوکاری در مورد سرفصل‌های زیر بحث و تبادل نظر صورت گرفت:

  • اجزای بعد سرمایه انسانی استاندارد در استاندارد افرا
  • جذب و استخدام و جامعه‌پذیری
  • ضرورت ارزیابی عملکرد و آشنایی با اجزای آن
  • نگهداشت نیروی انسانی
  • توسعه سرمایه انسانی
  • برنامه‌ریزی برای منابع انسانی در سازمان‌های نیکوکاری
کارگاه آنلاین سرمایه انسانی، موسسه افرا، مهر 1402
کارگاه آنلاین سرمایه انسانی، موسسه افرا، مهر 1402

کارگاه‌های آموزشی افرا منطبق با استاندارد افرا طراحی شده است. مدیران و نمایندگان موسسه‌های نیکوکاری و سازمان‌های مردم‌نهاد با شرکت در کارگاه‌های آموزشی افرا در هر فصل سال، با استاندارد افرا و مفاهیم مرتبط با ابعاد هفتگانه استاندارد افرا منطبق با دانش روز آشنا شده و برای توسعه و تقویت زیرساخت‌های خود توانمند می‌شوند.

ثبت نام رایگان کارگاه‌های آموزشی در موسسه افرا ادامه دارد. شما عزیزان علاقمند می‌توانید از طریق لینک زیر کارگاه‌های آموزشی افرا را ببینید و ثبت‌نام کنید:

افرا یک موسسه غیرانتفاعی است که با هدف توسعه زیرساخت نیکوکاری کشور ایجاد شده است. افرا به موسسه‌های نیکوکاری و خیریه و سازمان‌های مردم‌نهاد کمک می‌کند تا بدون هزینه و با کمک استاندارد افرا، زیرساخت‌های مدیریتی خود را شکل داده یا تقویت کنند. در این راستا سه خدمت خودارزیابی، ارزیابی دیجیتال و آموزش به صورت رایگان در اختیار موسسه‌های نیکوکاری قرار گرفته است.
آشنایی بیشتر با افرا و خدمات آن