چرا بخشش مهم است؟ ۵ دلیل برای کمک کردن به موسسات نیکوکاری

مترجم: بهناز همتی

پنج دلیل که کمک‌های نیکوکارانه نه تنها به نفع خود موسسات نیکوکاری است بلکه می‌تواند برای خودتان نیز بسیار سودآور باشد. میلیون ها نفر به طور منظم با توجه دلایلی که به آن‌ها اعتقاد دارند و همچنین برای تأثیر مثبت آن بر زندگی خود، به امور نیکوکاری می پردازند. واقعاً چرا کمک به موسسات نیکوکاری لذت‌بخش است؟

با کمک های نیکوکارانه می‌توانید احساس خوبی داشته باشید.

کمک مالی در زمینه‌ی امور نیکوکاری تقویت کننده اصلی خلق و خو است. دانش کمک به دیگران، موضوع بسیار قدرتمندی است و به نوبه خود می‌تواند باعث ایجاد احساس مسرّت بیش‌تری در وجودتان شود. تحقیقات اخیر، پیوندی بین کمک به امور نیکوکاری و افزایش فعالیت در ناحیه مغز را کشف کرده که نشان دهنده لذت هرچه بیشتر در انسان است. با توجه به قدمت این رسم قدیمی همگی ما می‌دانیم که اهداء خیلی بهتر از دریافت است. تحقیقات ما درباره اینکه چرا مردم دست به اقدامات نیکوکاری می زنند از این نظریه حمایت می کند. ما از 700 نفر از اهدا کنندگان سخاوتمند خود خواستیم تا بگویند چه چیزی آنها را ترغیب به اهدای منظم به موسسات نیکوکاری می کند؟  42٪ موافق لذت بردن از تأثیر اصلی کمک ها بودند. پس بهتر است، کشف کنید چه نوع اهدا کننده خیریه‌ای هستید.

 کمک‌های نیکوکارانه ارزش‌های شخصی را تقویت می‌کند.

در  تحقیق درباره اینکه چرا اهدا کننده هستیم، وجدان اجتماعی بارزترین دلیل برای کمک به امور نیکوکاری بود. صرف نظر از هر نوع کار نیکوکاری‌ای که این افراد از آن پشتیبانی می‌کردند، 96٪ گفتند که وظیفه اخلاقی‌شان حکم می‌کند که به دیگران کمک کنند. این کمک ها احساساتی است که ریشه در ارزش‌ها و اصول شخصی آن‌ها دارد. داشتن قدرت بهبود در زندگی، برای بسیاری از افراد یک امتیاز محسوب می‌شود. امتیازی که احساس تعهد به همراه دارد. کارکردن با این احساس مسئولیت‌پذیری قدرتمند بهترین راه برای تقویت ارزش‌های شخصی خودمان است و می‌توانیم سبک زندگی خود را بر مبنای اعتقادات اخلاقی بناکنیم.

 بخشش، تأثیرگذار ابدی دارد.

بسیاری از مردم نگران این هستند که کمک مالی آن‌ها به امور خیریه ممکن است با هزینه های مالیاتی یا اداری کاهش یابد. خوشبختانه راه‌هایی برای اختصاص بیشتر هر کمک مالی به امور خیریه وجود دارد. روش‌های دیگری هم برای تأمین مالیات بر امور خیریه نیز وجود دارد. از جمله پرداخت مستقیم حقوق و دستمزد خود قبل از کسر مالیات. این روش‌ها به شما اطمینان می‌دهند که کمک‌هایتان به موسسه خیریه مدنظرتان بیش‌ترین فایده را خواهد داشت.






با معرفی کمک به موسسات نیکوکاری، به کودکان خود اهمیت نیکوکاری را آموزش دهید.

با به اشتراک گذاشتن تجربه نیکوکاری با فرزندانتان، آن‌ها از سنین کم متوجه می‌شوند که می‌توانند در دنیا تغییرات مثبتی ایجاد کنند. کودکان به طور طبیعی دوست دارند که به دیگران کمک کنند، بنابراین پرورش سخاوت ذاتی آن‌ها به این معنی است که کودکان با قدرت نیکوکاری بیشتری رشد می‌کنند و حمایت‌های نیکوکارنه را در سال‌های آتی ادامه خواهند داد. سنت اهدای نیکوکاری با فرزندانتان را می‌توانید به آسانی و با یک صندوق اهدای خانواده شروع کنید که هر کس بتواند هر ساله یک کمک خانوادگی به آن اضافه کند و از فرزندان بابت انتخاب و دلایل حمایت از آن پشتیبانی کنید.

کمک‌های نیکوکارانه، خانواده، دوستان و اقوام را به انجام امور مشابه ترغیب می‌کند.
کمک‌های خیرخواهانه شخصی شما می‌تواند الهام‌بخش نزدیک‌ترین و عزیزترین افرادتان باشد.کمک‌های خیریه پیوند مستحکمی در خانواده ایجاد می‌کند و به تقویت روابط از طریق یک هدف مشترک و جمع‌آوری کمک‌های بیشتر کمک می کند. این اقدامات نیکوکارانه می‌تواند کمک مالی، اهدای عضو یا اهدای وقت خود در امور خیریه باشد.

https://www.cafonline.org/my-personal-giving/long-term-giving/resource-centre/five-reasons-to-give-to-charity
افرا یک موسسه غیرانتفاعی است که با هدف توسعه زیرساخت نیکوکاری کشور ایجاد شده است. افرا به موسسه‌های نیکوکاری و خیریه و سازمان‌های مردم‌نهاد کمک می‌کند تا بدون هزینه و با کمک استاندارد افرا، زیرساخت‌های مدیریتی خود را شکل داده یا تقویت کنند. در این راستا سه خدمت خودارزیابی، ارزیابی دیجیتال و آموزش به صورت رایگان در اختیار موسسه‌های نیکوکاری قرار گرفته است.
آشنایی بیشتر با افرا و خدمات آن