کارگاه آموزشی توسعه مهارت‌های رفتاری ارزیابان افرا برگزار شد

«کارگاه آموزشی توسعه مهارت‌های رفتاری ارزیابان افرا»، در روز دوشنبه ۱۴ بهمن ماه ۱۳۹۸، به مدت هشت ساعت، با شرکت سیزده نفر از ارزیابان افرا برگزار شد. تسهیل‌گران محمدکاظم متولی و نجمه خیری، خود از ارزیابان افرا هستند. این کارگاه به شیوه مشارکتی اجرا شد و شرکت‌کنندگان در فضایی پر انرژی، علاوه بر دریافت مطالب مرتبط، دانش و تجربیات خود در خصوص ارزیابی‌های گذشته را به اشتراک گذاشتند. در طی این فعالیت‌های گروهی، فرایند ارزیابی افرا برای موسسات نیکوکاری در مقیاس کوچک، شبیه سازی شد و شرکت‌کنندگان در معرض مسائل و‌ شرایط نزدیک به واقعیت قرار گرفتند.

زهرا عمرانی، مدیر عامل و الهه غریبی، عضو هیات مدیره افرا، در این کارگاه مشارکتی حضور داشتند و در فرایند اجرای کارگاه درباره فلسفه وجودی افرا و ویژگی‌های استاندارد افرا صحبت کردند. به علاوه محمود نظاری، بنیان‌گذار و رئیس هیات مدیره افرا با ارسال فایل صوتی و آراسب احمدیان عضو هیات مدیره افرا، با ارسال فایل تصویری به پرسش‌های شرکت‌کنندگان در خصوص اهمیت استانداردسازی و انتظار موسسات نیکوکاری از ارزیابان پاسخ دادند. این کارگاه که یکی از چهار بخش بسته آموزشی توسعه مهارت‌های ارزیابان افرا است، صرفا به رفتار حرفه‌ای ارزیابان، مختص شیوه‌ی ارزیابی افرا، پرداخت. در سه کارگاه دیگر مهارت‌های تحلیلی، گزارش‌نویسی و مواجهه به موقعیت‌های ویژه در ارزیابی، آموزش داده می‌شود. افرا در نظر دارد به شکل دوره‌ای این کارگاه را برای ارزیابان خود و افرادی که مایل به همکاری با افرا هستند، برگزار کند.


موسسه حامیان نو اندیش افرا با هدف توسعه زیرساخت نیکوکاری تاسیس شد و هم اکنون یکی از فعالیت‌های اصلی آن ارزیابی موسسات نیکوکاری بر اساس استاندارد افرا است. افرا بر آن است تا با ارزیابی، مطالعه و بررسی عمیق و تحلیلی موسسات نیکوکاری، تصویری شفاف و دقیق از آن ها، در اختیارشان بگذارد و با ارائه توصیه‌های راهبردی در مسیر توسعه زیر ساخت مدیریتی آن‌ها همراهشان باشد.

افرا یک موسسه غیرانتفاعی است که با هدف توسعه زیرساخت نیکوکاری کشور ایجاد شده است. افرا به موسسه‌های نیکوکاری و خیریه و سازمان‌های مردم‌نهاد کمک می‌کند تا بدون هزینه و با کمک استاندارد افرا، زیرساخت‌های مدیریتی خود را شکل داده یا تقویت کنند. در این راستا سه خدمت خودارزیابی، ارزیابی دیجیتال و آموزش به صورت رایگان در اختیار موسسه‌های نیکوکاری قرار گرفته است.
آشنایی بیشتر با افرا و خدمات آن