موسسه خیریه طپش گواهینامه افرا را دریافت کرد

با ارزیابی‌های انجام شده توسط سرویس ارزیابی دیجیتال افرا، موسسه خیریه طنین پرشکوه مهر (طپش) توانست گواهینامه 6 ماهه استاندارد افرا را دریافت کند.
موسسه خیریه طنین پرشکوه مهر که به اختصار طپش نامیده می شود، نهادی داوطلبانه و غیر دولتی است که در راستای ایجاد فرصت‌های آموزشی برای کودکان و خانواده فعالیت می کند.

موسسه خیریه طپش

با ارزیابی های انجام شده توسط سرویس ارزیابی دیجیتال افرا، موسسه خیریه طنین پرشکوه مهر (طپش) توانست گواهینامه 6 ماهه استاندارد افرا را دریافت کند.

موسسه خیریه طنین پرشکوه مهر که به اختصار طپش نامیده می شود، نهادی داوطلبانه و غیر دولتی است که در راستای ایجاد فرصت‌های آموزشی برای کودکان و خانواده فعالیت می کند. این موسسه خیریه از سال ۱۳۹۰ فعالیت خود را آغاز کرده و در سال 1393 توانسته است مجوز خود را به شماره 36377 از سازمان بهزیستی کشور دریافت کند.

فعالیت‌های موسسه طپش

موسسه طپش از شروع فعالیت خود، بر محورهای ذیل متمرکز بوده است:

  • خدمات حمایتی:

موسسه با رویکرد حمایتی از کودکان سعی دارد از طریق برداشتن موانع پیشروی کودکان فرصت بازگشت به چتر حمایتی را برایشان فراهم کرده و با استمرار این فعالیت ها یاری رسانشان باشد تا بتوانند ادامه مسیر داده و به تدریج ضمن کاستن از رنج هایشان فرصت برخورداری از حقوقشان را در اختیار آنان قرار دهد .

محور حمایتی شامل:

واحد مددکاری: جذب و شناسایی کودکان کار و خیابان، بازدید از منزل و سایر خدمات مددکاری

واحد روانشناسی: برگزاری مشاوره های فردی، گروهی، خانوادگی، تست های روانشناسی، کارگاه‌های مختلف

  • خدمات آموزشی:

آموزش موثرترین ابزار در راه مبارزه علیه کار کودک است. از این رو یکی از گسترده ترین حوزه های فعالیت موسسه حمایت از کودکان کار، آموزش است. موسسه علاوه بر آموزش مهارت‌هایی به منظور توانمند سازی و افزایش عزت نفس و خودباوری، فعالیت‌های هنری، ورزشی و حرفه آموزی و اردوهای تفریحی را برای این عزیزان در نظر گرفته است.

فعالیت‌های آموزشی در قالب

  • کلاس های درسی و تقویتی و تعیین رشته
  • هنر آموزی
  • حرفه آموزی
  • کلاس های ورزشی
  • کارگاه قصه گویی خلاق و دورهمی کتاب جهت انس بچه ها با کتابخوانی

  • خدمات ترویج:

ارتقا سطح آگاهی جامعه نسبت به مشکلات کودکان کار، مطالبه گری برای دستیابی به حقوق آن ها، نحوه صحیح برخورد افراد جامعه با این عزیزان.

ارزیابی دیجیتال افرا

سرویس ارزیابی دیجیتال افرا فرایندی است که در آن افرا موسسات نیکوکاری و سازمان‌های مردم نهاد را بر مبنای استاندارد افرا ارزیابی می‌کند. مدیر موسسه نیکوکاری برای شرکت در فرآیند ارزیابی، از طریق پرتال موسسات نیکوکاری مستندات موردنیاز را بارگذاری می‌کند. ارزیابان افرا مدارک و مستندات موسسه را بررسی و ارزیابی می‌کنند و میزان تطابق آن ها با استاندارد افرا را می‌سنجند. در انتهای فرآیند ارزیابی، گزارش تحلیلی در اختیار مدیران ارشد موسسه قرار می‌گیرد. موسسات واجد شرایط استاندارد افرا، گواهینامه افرا را در دو بازه 6 ماهه یا 1 ساله دریافت می‌کنند.

اگر شما هم در موسسه یا سازمان مردم‌نهاد خود به دنبال دریافت گواهی افرا هستید، بر روی لینک زیر کلیک کنید و اطلاعات لازم را کسب کنید:

بر اساس استاندارد افرا، موسسه‌ نیکوکاری یا سازمان مردم‌نهاد خود را به‌صورت رایگان مورد سنجش قرار دهید و یک گزارش مدیریتی دریافت کنید.