فرصتی برای گرامیداشت تلاش‌های NGOها

27 فوریه، روز جهانی NGOها؛ داستان از کجا آغاز شد؟ روز جهانی سازمان‌های غیردولتی به طور رسمی در 17 آوریل 2010 توسط 12 کشور عضو مجمع سازمان‌های مردم‌نهاد دریای بالتیک در ویلنیوس، لیتوانی پیشنهاد و به رسمیت شناخته شد. کشورهای عضو این مجمع بلاروس، دانمارک، استونی، فنلاند، آلمان، ایسلند، لتونی، لیتوانی، لهستان، روسیه، نروژ و سوئد بودند.

مفهوم روز جهانی سازمان‌های غیردولتی، جشن گرفتن، بزرگداشت و همکاری است – سازمان‌های غیردولتی مختلف در سراسر جهان، و افرادی که پشت سر آنها هستند و در تمام سال به جامعه کمک می‌کنند.

روز جهانی NGOها برای الهام بخشیدن به مردم برای مشارکت فعال‌تر در بخش NGOها و تشویق همزیستی بیشتر بین NGOها و بخش دولتی و خصوصی است.

  • 27فوریه، روزی برای سازمان‌های غیردولتی در سراسر جهان تا دانش و تجربیات خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند.
  • 27 فوریه، فرصتی برای آموزش، که افراد در سراسر جهان را قادر می‌سازد تا به وضوح درک کنند که سازمان‌های غیردولتی چه کاری برای جامعه انجام می‌دهند، در سطح محلی، ملی و بین‌المللی.
  • 27 فوریه، یک نماد بین‌المللی برای نمایش تلاش‌ها و دستاوردهای همه NGOها از همه بخش‌ها.
  • 27 فوریه، فرصتی برای الهام بخشیدن به مردم برای در نظر گرفتن شغلی در بخش NGO.
  • 27 فوریه، فرصتی برای افراد برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد افراد درگیر با سازمان‌های غیردولتی.
  • 27فوریه، فرصتی برای سازمان‌های غیردولتی برای بحث در مورد موضوعاتی که بر کار آنها تأثیر می‌گذارد و مشارکت‌هایی را تشکیل می‌دهند که می‌تواند یک مشکل متقابل را حل کند.

چگونه روز جهانی NGO را جشن می‌گیرید؟

آیا می‌خواهید روز جهانی NGO خود را سازماندهی کنید؟ راه‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید در روز جهانی NGO شرکت کنید:

1- WorldNGODay – این خبر را در رسانه‌های اجتماعی منتشر کنید.

2- کنفرانس مجازی خود را در روز جهانی NGO در Skype/Zoom سازماندهی کنید، آن را ضبط کرده و در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارید؛ کنفرانس مجازی شما افراد از سراسر جهان را متحد می‌کند.

3- فعالیت‌هایی را برای افزایش آگاهی سازماندهی کنید، مانند به اشتراک گذاشتن پیام‌ها با جامعه از طریق آنلاین، تلویزیون، رادیو، خبرنامه‌ها یا روزنامه‌های محلی.

4- سازماندهی جوایز سازمان‌های غیردولتی محلی راهی عالی برای تشکر از افرادی است که با سازمان‌های غیردولتی درگیر هستند.

5- همکاری با مدارس/دانشگاه‌های محلی برای برگزاری رویدادهای شبیه سازی شده روز جهانی NGO برای دانش آموزان تا در مورد چالش‌های بخش NGOها بیاموزند.

6- یک رویداد شبکه NGO برای به اشتراک گذاشتن ایده ها با دیگران، ارائه خدمات و کالاهای رایگان، سازماندهی کنید.

افرا یک موسسه غیرانتفاعی است که با هدف توسعه زیرساخت نیکوکاری کشور ایجاد شده است. افرا به موسسه‌های نیکوکاری و خیریه و سازمان‌های مردم‌نهاد کمک می‌کند تا بدون هزینه و با کمک استاندارد افرا، زیرساخت‌های مدیریتی خود را شکل داده یا تقویت کنند. در این راستا سه خدمت خودارزیابی، ارزیابی دیجیتال و آموزش به صورت رایگان در اختیار موسسه‌های نیکوکاری قرار گرفته است.
آشنایی بیشتر با افرا و خدمات آن