بهترین قصه‌گو برنده است

قصه فقط به کار خواباندن بچه‌ها نمی‌آید. قدرت قصه در دنیای بزرگترها باور نکردنی است. با داستان می‌شود درباره مشکلات جهان حرف زد، برای آن‌ها راه حل یافت و دنیا را جای بهتری برای زیستن کرد.

قصه‌ها در رونق کسب‌وکار تاثیر شگفتی دارد؛ به خصوص وقتی کسب‌وکار شما یک خدمت داوطلبانه اجتماعی است. آن‌هایی که هر روز همراه غذایشان در فضای کار، قصه با خود حمل می‌کنند، ردی از رابطه به جا می‌گذارند که فراموش نمی‌شود. قصه‌گویان ارتباط‌شان با مخاطب، همکاران، مدیران و خدمت‌گیرندگان را هموار می‌کنند و به سطح تازه‌ای از آورده‌های مالی و سازمانی می‌رسند. قصه اعتماد می‌آورد و کاری می‌کند که دیگران به آنچه عرضه می‌کنید یا خدمتی که ارائه می‌دهید، اطمینان کنند.

کتاب «بهترین قصه‌گو برنده است» در 3 بخش تنظیم شده است. بخش اول که عنوانش قصه‌اندیشی است، به این سوال پاسخ می‌دهد که ‌قصه‌اندیشی به چه معناست؟ قصه چیست و چگونه قصه‌‌های برنده را باید روایت کرد.

قصه‌یابی عنوان بخش دوم این کتاب است و ما را می‌برد به شکل‌گیری داستان کسب‌وکارمان. چه کسی هستیم؟ چرا اینجا هستیم؟ شاکله قصه ما را شکل می‌دهد و سپس با قصه‌های آموزشی، بینشی، و ارزش زیسته، ما را به عنوان نهادهای اجتماعی همراه می‌کند.

فوت کوزه‌گری بخش پایانی این کتاب است که به زاویه دید و قصه شنوی اشاره دارد و به ما می‌گوید چه مسیری را برای شنیدن و دیده شدن بهتر قصه‌هایمان باید طی کنیم.

این کتاب و بخش‌های جذابش به ما نشان می‌دهد که می‌توان با سرمایه گذاری روی داستان، موثر بود و اصطلاحا سود کرد. رویکرد این کتاب بر این استوار است که چطور با قصه می‌توان در هر موقعیتی همکاری و تعامل با دیگران را شکل و توسعه داد و با چشم خود ببینیم که چه کارهای بزرگی از این واقعیت‌های کوچک که قصه نام گرفته‌اند، بر می‌آید.

اگر به عنوان یک سازمان مردم‌نهاد یا موسسه نیکوکاری فعالیت می‌کنید، بیان درست قصه‌هایتان می‌تواند ضمن توسعه ارتباطات سازمانی، برنامه‌ها و پروژه‌های شما را معنادار کند. قصه‌گویی برنده است که این داستان را ساده، درست و به موقع ارائه می‌کند. اگر می‌خواهید قصه‌هایتان دیده و شنیده شود این کتاب را که روایتی قصه‌گو دارد و از سوی نشر «اطراف» منتشر شده، بخوانید.

 

بهترین قصه‌گو برنده است

نویسنده: آنت سیمونز

انتشارات: نشر اطراف

در فیدیبو بخوانید
افرا یک موسسه غیرانتفاعی است که با هدف توسعه زیرساخت نیکوکاری کشور ایجاد شده است. افرا به موسسه‌های نیکوکاری و خیریه و سازمان‌های مردم‌نهاد کمک می‌کند تا بدون هزینه و با کمک استاندارد افرا، زیرساخت‌های مدیریتی خود را شکل داده یا تقویت کنند. در این راستا سه خدمت خودارزیابی، ارزیابی دیجیتال و آموزش به صورت رایگان در اختیار موسسه‌های نیکوکاری قرار گرفته است.
آشنایی بیشتر با افرا و خدمات آن