نکاتی که باید درباره‌ی کمک‌های مالی نیکوکارانه بدانید

کشف جزئیات کمک‌های خیرخواهانه می‌تواند چالش بزرگی باشد. چگونه باید یک عمل نیکوکارانه را انتخاب کنیم؟ تا چه اندازه باید اهدا کنیم؟ قطعاً هیچ‌گونه قانون لازم الاجرایی در این حوزه وجود ندارد، اما نکات تخصصی هوشمندی وجود دارد که می‌تواند در یافتن پاسخ های مناسب به شما و خانواده تان کمک کند.

چگونه می توان خیر یا نیکوکار شد؟

کمک‌های نیکوکارانه یا انجام کارهای خیرخواهانه منظم، خواه چه به شکل کمک مالی، کالا، زمان و… بی شک یک عادت پسندیده و لذت بخش است و تمرین سخاوتمندی شیوه‌ای بسیار زیبا برای استفاده از وقت، انرژی و پولتان است.

کشف جزئیات کمک‌های خیرخواهانه می‌تواند چالش بزرگی باشد. چگونه باید یک عمل نیکوکارانه را انتخاب کنیم؟ تا چه اندازه باید اهدا کنیم؟ قطعاً هیچ‌گونه قانون لازم الاجرایی در این حوزه وجود ندارد، اما نکات تخصصی هوشمندی وجود دارد که می‌تواند در یافتن پاسخ های مناسب به شما و خانواده تان کمک کند. در ادامه همه‌ی نکاتی که باید بابت کمک‌های خیرخواهانه بدانید را با شما به اشتراک می‌‌گذاریم.

چگونه می توان خیر یا نیکوکار شد؟

موسسات خیریه را در وب‌سایت‌های معتبر جستجو کنید تا با منابع مالی آنها، از جمله هزینه‌های اداری آشنا شوید. فیل بوچانان، نویسنده کتاب اهدا به نیکوترین شکل ممکن می‌گوید: «برای درک مؤثر موسسات خیریه محلی کوچکتر، از انجمن موسسات خیریه مشورت بگیرید.»

در بدو کار می توانید کارهای داوطلبانه انجام دهید. بعضی اوقات انجام کارهای کوچک در گوشه و کنار یک موسسه می تواند حس اخلاقی و بشردوستانه آن سازمان را به شما منتقل کند. به کارتان به دیده یک ماموریت کشف حقیقت بنگرید. اگر در این حوزه تازه کار هستید و می خواهید در مقیاس‌های کوچک کمک کنید، از همسایگان یا همکاران در این باره جویا شوید یا به سایت‌های قابل اعتمادی که خیرین را تبلیغ می‌کنند، سر بزنید.

چگونه می‌توان از همکاری با یک سازمان خیریه معتبر اطمینان حاصل کرد:

همه ما داستان های زیادی درباره کلاهبرداری شنیده‌ایم. مثلاً درخواست‌های بی اساس افراد بی خانمان یا زنی که به دروغ ادعا می کند از ابتلا به سرطان رنج می برد. اشلی پُست، سخنگوی موسسه چریتی نویگیتورو ارزیاب مستقل خیریه می گوید: « بهترین راه برای جلوگیری از این واقعه این است که باید از دو چیز مطلع شویم: بنیانگذار این کمپین و مبلغ دقیق اعانه.»

به‌طور کلی، هرگز به‌ صورت تلفنی یا ایمیلی پولی پرداخت نکنید، حتی اگر علت آن موجه و منطقی به نظر برسد.

چگونه تصمیم بگیریم که چه مقدار کمک کنیم؟

کریستین استیونسون سیل، معلم حوزه مالی در تمپل، تگزاس، می گوید: «درست مانند هزینه‌های مسکن، بیمه اتومبیل و مواد غذایی، کمک‌های مالی باید در لیست بودجه زندگی‌تان لحاظ شود. مبلغی را که می‌توانید از درآمد ماهانه اعطا کنید، کنار بگذارید.»

اگر در وُسعتان است، حدود 10 درصد از حقوق‌تان را صرف امور خیریه کنید. به جای یک‌بار کمک در پایان سال، خودتان را به کمک‌های ماهانه عادت دهید.

اگر کمک هزینه نقدی ماهانه، شما را تحت فشار و مضیغه قرار می دهد، از سازمان بپرسید که آیا می توانید به جای آن وقت یا مهارت خود را اهدا کنید. ممکن است بتوانید کارهایی برای وب سایت انجام دهید یا در بسته بندی غذاها کمک کنید. همچنین به یاد داشته باشید که می توانید به جای پول کالا بدهید. به عنوان مثال، وسایل و تجهیزات مراقبت شخصی اهدا کنید.

پول کمتر به تعداد خیریه بیشتر یا پول بیشتر به تعداد خیریه کمتر؟

پُست معتقد است:« پُست معتقد است:« بهتر است بودجه خود را به چند بخش تقسیم کنید. مهم نیست که حجم کمک مالی تان چقدر است، یک چک برای هر سررسیدی که برایتان ممکن است بنویسید، تا طبق برنامه ریزی خودتان و زمان ممکن آن را وصول کنید.»

آیا باید به یک موسسه خیریه بزرگ یا کوچک کمک مالی کنید؟

پُست می گوید:« سراغ موسساتی بروید که فکر می کنید بیشترین تأثیر را دارند.» ممکن است برخی از مردم به مراکز تهیه غذای سازمان خیریه محله خود کمک کنند تا مردم منطقه خودشان به طور مستقیم از این کمک ها بهره مند شوند و برای برخی دیگر منطقی تر است که به یک موسسه خیریه ملی که در جهت بهبود سیاست های عمومی پیرامون گرسنگی فعالیت می کند، کمک کنند.»

کارگاه جذب سرمایه انسانی در موسسه‌های نیکوکاری
مدرس: بهزاد ابوالعلایی
زمان: سه‌شنبه ۲۷ شهریور، ساعت ۱۵ الی ۱۸، آنلاین

بر اساس استاندارد افرا، موسسه‌ نیکوکاری یا سازمان مردم‌نهاد خود را به‌صورت رایگان مورد سنجش قرار دهید و یک گزارش مدیریتی دریافت کنید.