7 روش کمک به خیریه ها در جهان

امروزه، روش‌­های زیادی وجود دارد که شما می‌­توانید از طریق آن­ها به خیریه‌­ها کمک کنید، از دسته چک بانکی گرفته تا راه‌­اندازی یک بنیاد یا پرداخت آنلاین. شما می­‌توانید کمک­‌های مالی خود را بسته به ترجیح، راحتی و شرایط مالی‌­تان انجام دهید. در دنیا 7 روش کمک به خیریه‌ها بیش از همه بکار گرفته می‌شود.

7 روش کمک به خیریه ها در جهان

امروزه، روش‌­های زیادی وجود دارد که شما می‌­توانید از طریق آن­ها به خیریه‌­ها کمک کنید، از دسته چک بانکی گرفته تا راه‌­اندازی یک بنیاد یا پرداخت آنلاین. شما می­‌توانید کمک­‌های مالی خود را بسته به ترجیح، راحتی و شرایط مالی‌­تان انجام دهید.

به گزارش وب‌­سایت «بالانس اسمال بیزینس» (The Balance Small Business)، هرگز شک نکنید که حتی کمک­‌های کوچک شما نیز می‌­تواند تغییر ایجاد کند. بر اساس اعلام وب‌­سایت «گیوینگ یواس­ای» (GivingUSA)، در سال 2018 میلادی بیش از 68 درصد کمک‌­های خیریه در آمریکا به ارزش 71/ 427 میلیارد دلار توسط افراد انجام شد. کمک­‌های بنیادها و شرکت­‌ها در مقایسه با میزان کمک­‌های افراد بسیار ناچیز بود.

افرادی همچون شما نیکوکاران باعث می­‌شوند که «دنیای نیکوکاری» سالم به کار خود ادامه دهد. در ادامه به روش‌­های کمک به خیریه که امروزه می‌­توانند مورد استفاده قرار بگیرند، اشاره می‌­شود:

1) استفاده از دسته چک

هنوز هم از متداول‌­ترین راه­‌های کمک به موسسات خیریه، نوشتن چک است؛ زیرا که این روش ساده و مطمئن است. ممکن است که بعضی از ما در یافتن دسته چک خود مشکل داشته باشیم، اما با این وجود به احتمال زیاد ترجیح می‌­دهیم که برای کمک به یک موسسه خیریه چک بنویسیم تا اینکه از طریق کارت اعتباری خود به صورت آنلاین کمک کنیم، به‌خصوص اگر مبلغ کمک نیز قابل توجه باشد. اگرچه که کمک­‌های آنلاین هر سال اهمیت بیشتری پیدا می‌­کند، اما همچنان استفاده از چک برای کمک متداول است.

2) پرداخت آنلاین

پرداخت‌­های آنلاین، اغلب اوقات جمع‌­آوری کمک­‌های جمعی نامیده می­‌شود. به‌طور کلی، نیکوکاران قشر متوسط ​​می‌­توانند باعث ایجاد تغییرات چشم­گیری شوند. کمک‌­های آنلاین هنوز جزو روش‌­های اصلی و منتخب خیرین نیست، اما به سرعت در حال رشد است. جوانان عاشق کمک­‌های آنلاین هستند. این نوع کمک متناسب با سبک زندگی دیجیتال آنها است. برخی از موسسات خیریه منحصرا آنلاین هستند. موسسه «چریتی: واتر» (charity: water) که برای تامین آب آشامیدنی تمیز و شیرین در جوامع کشورهای در حال توسعه فعالیت می‌­کند؛ و موسسه «کیوا» (Kiva) که به کارآفرینان کوچک در سراسر جهان وام‌­های خرد ارائه می‌­کند، نمونه­‌هایی از سازمان­‌های عصر دیجیتال هستند.

3) کمک از طریق صندوق­‌های توصیه شده توسط خیرین

کمک به صندوق‌­های توصیه شده توسط خیرین بسیار محبوب و فراگیر شده است. این نوع صندوق­‌ها که «دی­‌­اف‌ای» (DFA) نامیده می‌­شوند، در سال‌های اخیر رشد چشم­گیری داشته است و مجموع دارایی‌­های آنها به بیش از یک میلیارد دلار رسیده است.

صندوق‌­های توصیه شده توسط خیرین، حساب‌­های خیریه‌­ای هستند که توسط یک سازمان حمایت مالی می‌­شوند و به گونه‌ای طراحی شده‌اند که در مقایسه با ایجاد یک بنیاد خصوصی، قابل دسترس­‌تر، ساده­‌تر و کم هزینه‌­تر هستند. پول خود را در این صندوق‌­ها بگذارید، و به موسسات­ حامی مالی اجازه دهید که آن را مدیریت کند و سپس برای انجام ماموریت که مورد نظر شماست کمک کند. یک دی‌­اف‌­ای را می‌­توان با کمک 5 هزار دلار راه‌­اندازی کرد. همچنین، پس از راه‌­اندازی یک دی‌­اف‌­ای، سازمان حامی مالی با انجام تحقیقاتی که برای شما انجام می­‌دهد، کمک بسیاری در انتخاب موسسات خیریه برای پشتیبانی می‌­کند.

4) راه‌­اندازی یک بنیاد خصوصی یا خانوادگی

برخی از خیرین، بنیادهای خصوصی خانوادگی را برای فعالیت­‌های نیکوکارانه خود راه‌­اندازی می­‌کنند. تاسیس یک بنیاد خصوصی بهترین روش است برای اینکه اطمینان حاصل کنید کمک­‌های خیریه شما، کاملا با ارزش‌­ها و منافع شما سازگار است.

5) پیوستن به محافل خیریه

اگر تاکنون عضو یک باشگاه کتابخوانی یا سرمایه­‌گذاری بوده‌­اید، پس با اصول اولیه یک محفل خیریه آشنایی دارید. محافل خیریه از موارد نسبتا جدید و نو در امور خیریه است، اما توانسته است به سرعت جای خود را پیدا کند. کمک کردن از طریق محافل خیریه هم سرگرم­‌کننده و کاربردی است. جوامع محلی، مکان­‌های مناسبی برای پیوستن به محافل خیریه است، به‌ویژه هنگامی که به دنبال محافل کوچکتر و در نزدیکی خود هستید.

6) اهدا خودرو، غذا یا لباس

اهدای خودروی قدیمی می­‌تواند یک ترفند برای بیرون آوردن آن از پارکینگ و انجام کارهای خوب باشد. اهدای چیزهای دیگر را نیز فراموش نکنید. شما می‌­توانید مبلمان، لوازم خانگی، غذا و لباس‌­هایتان را نیز اهدا کنید. آشپزخانه‌­ها و فروشگاه­‌های کالاهای دست دوم خیریه در این دوران بیش از هر زمان دیگری به چنین کمک­‌هایی نیاز دارند.

7) فعالیت داوطلبانه و صرف وقت

فعالیت‌­های داوطلبانه هزینه‌­ای ندارد. به همین دلیل این روزها بیش از هر زمان دیگری، افراد در همه گروه‌های سنی و با پیشینه‌­های مختلف، به فعالیت‌­هایی که برایشان الهام‌­بخش هستند، ملحق می­‌شوند. فعالیت‌­های داوطلبانه طی سال‌های اخیر به طرز چشمگیری تغییر کرده است. حال شما می­‌توانید به‌صورت حضوری داوطلب شوید یا به صورت آنلاین، داوطلب مجازی شوید. شما حتی می­‌توانید مسافرت و فعالیت‌­های داوطلبانه را با هم ادغام کنید. شما همچنین می‌­توانید فعالیت‌­های داوطلبانه خود را متناسب با علایق، سبک زندگی و زمانی که در اختیار دارید تنظیم کنید.

فعالیت‌­های داوطلبانه برای نوجوانان و افرادی که به دنبال یافتن دوستان جدید هستند، بسیار عالی است و می‌­توانند به شما در یافتن شغل کمک کند. همچنین ممکن است باعث سلامتی بیشتر شما شوند. خواه یک ساعت در هفته زمان در اختیار داشته باشید خواه یک روز در سال، از فرصت شرکت در فعالیت‌­های داوطلبانه استفاده کنید.

بر اساس استاندارد افرا، موسسه‌ نیکوکاری یا سازمان مردم‌نهاد خود را به‌صورت رایگان مورد سنجش قرار دهید و یک گزارش مدیریتی دریافت کنید.