افزایش کارایی سازمان‌های غیرانتفاعی با کمک فناوری

فناوری به مدد توسعه، به طور فزاینده‌ای در محیط کار ادغام شده است. فناوری می‌تواند کار یدی را آسان و ساده کند، در حالیکه اینترنت اطلاعات زیادی در مورد منابع مالی پروژه‌های سازمان‌های غیرانتفاعی، راه‌های ارتباط با سازمان‌ها و افراد همفکر در زمینه‌های مختلف و راه‌اندازی فرم‌های اهدای آنلاین فراهم می‌کند.

با این حال، عملیات و نگهداشت روزانه یک سازمان غیرانتفاعی همچنان می‌تواند زمان، منابع و پول قابل توجهی را مصرف کند و مانع رشد آن شود. کاهش هزینه‌های داخلی به این معنی است که می‌توانید از کمک‌های مالی و بودجه بیشتری برای اجرای پروژه‌هایی استفاده کنید که به شما در دستیابی به اهداف سازمان کمک می‌کند. بر اساس گزارش asianngo، در اینجا 4 روش وجود دارد که فناوری می‌تواند سازمان غیرانتفاعی شما را کارآمدتر کند:

1- کاهش هزینه ها با فناوری مبتنی بر ابر (cloud-based)

خبر خوب این است که احتمالا در حال حاضر بدون اطلاع از فناوری مبتنی بر «ابر» استفاده می‌کنید – رایانش ابری صرفا اصطلاحی است که به فرایند استفاده از اینترنت برای اجرای برنامه‌ها و ذخیره داده‌ها از طریق خدمات اشتراک‌گذاری آنلاین اطلاق می‌شود. محبوب‌ترین نمونه‌ها عبارتند از ایمیل، گوگل درایو، شبکه‌های اجتماعی و کنفرانس‌های وب.

راه‌حل‌های رایانش ابری می‌توانند با فرایندهای کارآمد خود در زمان و هزینه سازمان‌های غیرانتفاعی صرفه‌جویی کنند. این نوع فناوری را می‌توان در هر مکانی با اتصال به اینترنت مورد استفاده قرار داد و به افراد این امکان را می‌دهد که با شرکای خود در سراسر جهان بلادرنگ ارتباط برقرار کنند. این مسئله انعطاف‌پذیری را در عملیات سازمان افزایش می‌دهد و هزینه‌های صرف شده برای کاغذ و چاپ را کاهش می‌دهد.

رایانش ابری مزایای دیگری نیز ارائه می دهد، مانند:

  • ساده‌سازی عملیات داخلی مانند حسابداری، به طوریکه سازمان‌های غیرانتفاعی بتوانند زمان بیشتری را برای تحقق اهداف خود اختصاص دهند
  • محدود کردن نیاز به زیرساخت پیچیده فناوری اطلاعات و استخدام متخصصان مرتبط
  • کاهش هزینه‌های مربوط به لایسنس نرم‌افزار و نگهداری سخت‌افزار
  • رشد و به‌روزرسانی خودکار با پیشرفت‌های فناوری، تا سازمان‌های غیرانتفاعی مجبور به خرید مداوم نرم‌افزار جدید نباشند

2- متمرکز کردن خودکار داده‌ها با استفاده از CRM

CRM یا پایگاه داده‌های اهداکننده، برخی از مهم‌ترین ابزارها برای ذخیره و تفسیر داده‌های اهداکننده شما هستند. برای مثال، می‌توان داده‌های جمع‌آوری‌شده از صفحات اهدایی را به‌طور خودکار در یک CRM سازگار جمع‌آوری و آپلود کرد. این امر با از بین بردن نیاز به ورود دستی داده‌ها، مقدار قابل توجهی در زمان کارکنان شما صرفه‌جویی می‌کند و به شما امکان می‌دهد به همه داده‌های خود در یک مکان دسترسی داشته باشید. سپس این داده‌ها را می‌توان با هم به عنوان یک تصویر کامل تجزیه و تحلیل کرد تا بینشی در مورد الگوهای اهدای اهداکنندگان به دست آورد، که به نوبه خود استراتژی کلی جمع‌آوری کمک‌های مالی شما را مشخص می‌کند. علاوه بر این، بسیاری از CRMها همچنین ویژگی‌های ارتباطی و بازاریابی را برای سازمان‌ها فراهم می‌کنند تا مستقیما به اهداکنندگان دسترسی پیدا کنند.

CRMها همچنین می‌توانند با استفاده از داده‌های حاصل از ابزارهای مدیریت کارمندان برای مدیریت کارکنان، اعضای هیئت مدیره و داوطلبان استفاده شوند.

3- یک استراتژی متنوع با فناوری ارتباطات

بازاریابی و فناوری ارتباطات به طور تصاعدی دامنه و دسترسی مخاطبان سازمان‌های غیردولتی را افزایش داده است. پیشرفت‌های فناوری به سازمان‌های غیرانتفاعی اجازه می‌دهد تا از طریق کانال‌هایی از جمله:

  • مطالب ایمیل شده
  • صفحات وب
  • ایمیل
  • نرم‌افزار پیامک
  • تماس‌های تلفنی
  • رسانه‌های اجتماعی
  • گفتگوهای حضوری
  • برنامه‌های تلفن همراه
  • ویدئو

به اهداکنندگان سریع‌تر و ارزان‌تر دسترسی پیدا کنند. با وجود گزینه‌های بسیار زیاد، مهم است که کارایی آنها را با جمع‌آوری اطلاعات در مورد کانال‌های ارتباطی ترجیحی اهداکنندگان به حداکثر برسانید. این می‌تواند به سازمان‌های غیرانتفاعی کمک کند تا ارتباطات مؤثرتر و هدفمندتری را با نرخ بازگشت سرمایه بالاتر با هر یک برقرار کنند، زیرا از این طریق در مقایسه با درخواست‌های انبوه عمومی، احتمال بیشتری برای پاسخگویی مردم وجود دارد.

بسیاری از این کانال‌ها را می‌توان برای جمع‌آوری سرمایه نیز تغییر کاربری داد: اگرسازمان غیرانتفاعی شما با ارسال پیامک از اهداکنندگان درخواست کمک مالی می‌کند، باید نرم‌افزاری برای پذیرش کمک‌های مالی از دستگاه‌های تلفن همراه آنها داشته باشید. این مسئله کمک می‌کند تا اطمینان حاصل شود که اهداکنندگان مسیر اهدای کمک‌های خود را در حین اینکه توجه آنها را جلب می‌کنید، دنبال می‌کنند.

4- جمع‌آوری کمک‌های مالی آنلاین

اینترنت نه تنها می‌تواند به شما کمک کند تا کمک‌های مالی مختص به یک موضوع خاص و کوچک را برای سازمان‌های غیردولتی در کشورهای در حال توسعه پیدا کنید، بلکه راه‌های جدیدی را برای جمع‌آوری کمک‌های مالی آنلاین نیز ارائه می‌دهد. سایت‌های تامین مالی جمعی در سال‌های اخیر رشد کرده‌اند و فرم‌های کمک مالی آنلاین روش‌های سنتی جمع‌آوری کمک مالی را ساده‌تر کرده‌اند. با بهینه‌سازی گزینه‌های اهدا برای آسان‌تر شدن و دسترسی بیشتر، سازمان شما می‌تواند از انصراف اهداکنندگان بالقوه به خاطر فرایندهای طولانی یا پیچیده اهدا جلوگیری کند. کمک‌های مالی آنلاین همچنین به سازمان شما امکان می‌دهد تا فورا هدیه را پردازش کند، داده‌های ارزشمند اهداکننده را دریافت کند (که به یک CRM منتقل می‌شود) و ارتباطات طولانی مدت با اهداکننده از طریق رسیدهای خودکار (اما شخصی‌سازی شده) آغاز شود.

اطمینان حاصل کنید که نرم‌افزار جمع‌آوری کمک مالی آنلاین شما مشمول موارد زیر است:

  • موبایل پسند
  • سازگار با PCI (گذرگاه کامپیوتری)
  • به خوبی یکپارچه و برجسته در وب‌سایت، ایمیل یا کانال‌های اصلی ارتباط شما

نکته کلیدی دیگری که هنگام تنظیم فرم کمک مالی خود باید به خاطر بسپارید این است که مسیریابی آن را ساده و آسان نگه دارید تا حامیان مالی نیمه راه آن را رها نکنند! چند ایده برای اطمینان از این امر عبارتند از:

  • عدم الزام اهداکنندگان به ایجاد حساب برای اهدای کمک
  • اختیاری کردن اطلاعاتی که به شکل جدی برای تراکنش مورد نیاز نیست
  • تعبیه یک دکمه بزرگ و قابل مشاهده برای هدایت اهداکنندگان به صفحه اهدا
  • حذف همه پیوندهای دورکننده از صفحه اهدا
  • ارائه ردیف‌هایی که به اهداکنندگان اجازه می‌دهد تا مبلغ هدیه از پیش تعیین‌شده را به سرعت انتخاب کنند، اما همچنین شامل گزینه «سایر» برای اهداکنندگانی که ممکن است بخواهند مقدار متفاوتی اهدا کنند
  • ارسال رسید تاییدیه برای اهداکنندگان در مدت کوتاهی پس از پردازش اهدای آنها

اگر اهداکنندگان بتوانند فورا بدون استفاده از زمان زیاد کمک کنند و در مجموع تجربه خوشایندی داشته باشند، به احتمال زیاد در آینده دوباره اهدا می‌کنند. صرف نظر از اینکه سازمان شما به تازگی شروع به کار کرده است یا مدتی است که در حال فعالیت است، به روز ماندن و استفاده از فناوری‌های پیشرفته می‌تواند به بهبود کارایی شما کمک کند و شما را قادر می‌سازد تا زمان و منابع بیشتری را به هدف خود اختصاص دهید.

افرا یک موسسه غیرانتفاعی است که با هدف توسعه زیرساخت نیکوکاری کشور ایجاد شده است. افرا به موسسه‌های نیکوکاری و خیریه و سازمان‌های مردم‌نهاد کمک می‌کند تا بدون هزینه و با کمک استاندارد افرا، زیرساخت‌های مدیریتی خود را شکل داده یا تقویت کنند. در این راستا سه خدمت خودارزیابی، ارزیابی دیجیتال و آموزش به صورت رایگان در اختیار موسسه‌های نیکوکاری قرار گرفته است.
آشنایی بیشتر با افرا و خدمات آن