کارگاه مدیریت مالی در موسسه‌های نیکوکاری برگزار شد

کارگاه آموزشی مدیریت مالی و نقش آن در اداره مطلوب موسسات نیکوکاری، در 25 امرداد 1402 با حضور فعالان سازمان های مردم نهاد و موسسات خیریه برگزار شد. این کارگاه سه ساعته، بر اساس چهارمین بُعد استاندارد افرا یعنی مالی به صورت ترکیبی (مجازی و حضوری) برگزار گردید.

کارگاه آموزش مدیریت مالی افرا
کارگاه آموزش مدیریت مالی افرا

در کارگاه آموزشی مالی نمایندگانی از سازمان‌های مردم‌نهاد و موسسه‌های خیریه و نیکوکاری از استان‌های سیستان و بلوچستان، اهواز، البرز، یزد، تهران، اصفهان و گیلان حضور داشتند.

در ویدئوی زیر می‌توانید گزارش برگزاری کارگاه بهبود مستمر در موسسه افرا را ببینید.

تدریس این کارگاه بر عهده‌ی الهه غریبی و یونس شیراوند بود. الهه غریبی، دانش‌آموخته رشته حسابداری و عضو هیات مدیره و معاون اقتصادی-مالی شرکت همکاران سیستم است که نوزده سال تجربه کار در حوزه مالی- اقتصادی و حاکمیت شرکتی دارد. یونس شیراوند مدیرعامل موسسه خیریه امین آراسته، فارغ التحصیل رشته مدیریت و برنامه‌ریزی و دارای مدرک  DBA است.

کارگاه آموزش مدیریت مالی افرا
کارگاه آموزش مدیریت مالی افرا
کارگاه آموزش مدیریت مالی افرا

در کارگاه آموزشی مدیریت مالی و نقش آن در اداره مطلوب موسسات نیکوکاری، در خصوص سرفصل‌های زیر آموزش و بحث و تبادل نظر صورت گرفت:

  • آشنایی با سرفصل‌های بودجه و رویه‌های کلی تهیه آن
  • روش نظارت سطوح سازمانی مختلف بر بودجه
  • شیوه‌های آمادگی برای شرایط بحرانی
  • اصلی‌ترین سازوکارهای مالی مورد نیاز در مدیریت مالی موسسات نیکوکاری
  • رویه‌های توسعه شفافیت و پاسخگویی
  • روش های جذب و استمرار تامین مالی و ساز و کارهای ارزیابی سیستم های تامین مالی
کارگاه مدیریت مالی افرا
کارگاه مدیریت مالی افرا

ثبت نام رایگان کارگاه‌های آموزشی پیش رو در فصل تابستان 1402؛ در موسسه افرا هم چنان ادامه دارد. شما عزیزان علاقمند می‌توانید از طریق لینک زیر کارگاه‌های تابستانه افرا را ببینید و ثبت‌نام کنید:

افرا یک موسسه غیرانتفاعی است که با هدف توسعه زیرساخت نیکوکاری کشور ایجاد شده است. افرا به موسسه‌های نیکوکاری و خیریه و سازمان‌های مردم‌نهاد کمک می‌کند تا بدون هزینه و با کمک استاندارد افرا، زیرساخت‌های مدیریتی خود را شکل داده یا تقویت کنند. در این راستا سه خدمت خودارزیابی، ارزیابی دیجیتال و آموزش به صورت رایگان در اختیار موسسه‌های نیکوکاری قرار گرفته است.
آشنایی بیشتر با افرا و خدمات آن