تحولات جهانی در جمع‌آوری کمک‌های مردمی

شناخت برند برای جمع‌آوری کمک‌های مالی ضروری است. موسسات خیریه باید در شلوغی‌ها به چشم بیایند و تا مدت‌ها بعد از اولین کمک، در ذهن اهداکنندگان باقی بمانند. و در نهایت، خیریه‌ها باید از قدرت برندهایشان استفاده کنند. خیلی از آنها در حال انجام این کار هستند، و تلاش‌هایشان برای جمع‌آوری کمک‌های مالی را در پلتفرم‌های شناخته شده، افزایش می‌دهند. پلتفرم‌های ممتاز، به خیریه‌ها کمک می‌کنند تا کسی که یکبار کمک می‌کند را به یک اهداکننده همیشگی تبدیل کنند و تأثیر یک موسسه خیریه را به حداکثر برسانند.

تحولات جهانی در جمع‌آوری کمک‌های مردمی

طبق گزارش سال 2021 دونور پلاس (Donor Pulse)، 78درصد از اهداکنندگان اگر به شکل مستقیم از طریق وب‌سایت به یک خیریه کمک کنند، نامش را به خاطر می‌آورند. اما فقط 63درصد از اهداکنندگان هنگام استفاده از پلتفرم‌های اهدای مصرف‌کننده شخص ثالث، نام یک موسسه خیریه را به خاطر می‌آورند. به گزارش چریتی‌دیجیتال (Charity Digital)، این تفاوت 15درصدی بسیار شگفت‌آور است؛ مخصوصاً اگر خیریه‌ها بخواهند کسی که یکبار کمک می‌کند را به یک اهداکننده همیشگی تبدیل کنند. اهداکنندگانی که نام خیریه شما را به خاطر نمی‌آورند، دیگر برنخواهند گشت.

چندین دلیل وجود دارد که دلیل عدم شناخت را توضیح می‌دهد. واضح‌ترین دلیل این است که برندهای خیریه در شلوغی‌ها گم شده‌اند؛ چون تأثیرگذار نیستند یا خیلی راحت زیر سایه‌ برندسازی شخص ثالث قرار می‌گیرند. پلتفرم‌های اهدا، اغلب فاقد شخصی‌سازی و سفارشی‌سازی هستند. البته 37درصد از افراد در این گزارش اظهار داشتند که در پلتفرم‌های بخشش، برندهای خیریه، رنگ‌ها و لوگوها، به اندازه کافی واضح نیستند.

شناخت برند برای جمع‌آوری کمک‌های مالی ضروری است. موسسات خیریه باید در شلوغی‌ها به چشم بیایند و تا مدت‌ها بعد از اولین کمک، در ذهن اهداکنندگان باقی بمانند. و در نهایت، خیریه‌ها باید از قدرت برندهایشان استفاده کنند. خیلی از آنها در حال انجام این کار هستند، و تلاش‌هایشان برای جمع‌آوری کمک‌های مالی را در پلتفرم‌های شناخته شده، افزایش می‌دهند.

مثلا خیریه‌ها دارند به طور روز افزونی به اهمیت برچسب سفید زدن توجه می‌کنند. آنها متوجه شده‌اند که برند، فونت‌ها، سبک‌ها و رنگ‌هایشان در کمپین‌های جمع‌آوری کمک‌های مالی، از جمله در پلتفرم‌های شخص ثالث، باید در جلو و مرکز باشد. آنها بیش از پیش به دنبال پلتفرم‌هایی هستند که شکل‌های سفارشی‌سازی پاداش را ارائه می‌دهند؛ پلتفرم‌هایی که به موسسات خیریه این را امکان می‌دهند تا کاملا با ظاهر و حس وب‌سایت یک خیریه هماهنگ شوند.

قدردانی از تجارب اهداکننده باید بی‌نقص باشد. آنها نباید زیر سایه‌ شخص ثالث قرار بگیرند و هیچ نوع برند جایگزینی، آنها را تضعیف نکند. قدردانی واقعی از تجارب اهداکننده، بر برندسازی خیریه تاکید می‌کند و باعث می‌شود که اهداکنندگان احساس کنند که بخشی از آن 78درصد هستند، بخشی از اهداکنندگانی که به یاد می‌سپارند. و از این نظر، شخصی‌سازی پاداش کاملا ضروری است.

پلتفرم‌های سفارشی‌شده موثر و ممتاز اهدا، به خیریه‌ها کمک می‌کنند تا کسی که یکبار کمک می‌کند را به یک اهداکننده همیشگی تبدیل کنند، بازگشت بیشتر سرمایه را تضمین کنند و در نهایت، تأثیر یک موسسه خیریه را به حداکثر برسانند. چنین سفارشی‌سازی‌ای فقط خواستنی نیست، لازم است. در نمونه‌های جهانی موفق پلتفرم جمع‌آوری کمک مالی، به موسسات خیریه امکان کنترل کامل برند و اطلاعاتشان داده می‌شود، این کار باعث می‌شود یک پایه‌ حامی وفادار ایجاد کنند، اهداکنندگان جدید جذب کرده، پول بیشتری جمع و تأثیر کلی را بیشتر کنند.

در برخی از پلتفرم‌ها به خیریه‌ها کمک می‌شود تا در کسری از زمان، رویدادها، درخواست‌ها و کمپین‌های جمع‌آوری کمک مالی‌شان را به شدت تقویت کنند. آنها با طیف وسیعی از قابلیت‌های سفارشی‌‎سازی پاداش ارائه می‌شوند که مسیر اهداکنندگان را بهتر می‌کند و به موسسات خیریه کمک می‌کنند تا سطح‌شان را بالا ببرند.

دنیای دیجیتال همچنین امکان سفرهای مجازی سفارشی را هم فراهم کرده است؛ به‌طوریکه به موسسات خیریه این امکان را می‌دهد تا رویدادهای مجازی ایجاد کنند و به‌طور خودکار و با کمک نقشه‌های تعاملی، پیشرفت‌های فردی و تیمی را به شکل بصری پیگیری کنند. این گزینه بسیار محبوب بوده، چون به خیریه‌ها کمک می‌کند تا با چالش‌های فیزیکی، مثل دوچرخه‌سواری، شنا و دویدن، کمک مالی جمع کنند.

برخی دیگر از پلتفرم جمع‌آوری کمک مالی در جهان نیز سایت‌هایی برای رویداد مجازی قرار داده که مشارکت پشتیبانی شده‌ای را به وجود می‌آورد. این میکروسایت‌ها، از جنبه رقابتی کمک مالی استفاده می‌کنند و این موجب می‌شود که موسسات خیریه بتوانند مسیر اهداکننده را اولویت‌بندی کرده و یک احساس وحدت ایجاد کنند.

در برخی خدمات دیجیتالی پلتفرم‌ها، کانون‌های جمع‌آوری کمک مالی دست‌ساز (خودساخت) نیز ارائه می‌شود، که حامیان را تشویق می‌کند تا مراسم‌های خیریه خودشان را در یک کانون متمرکز ترتیب دهند؛ که این، روش‌هایی که اهداکنندگان می‌توانند با استفاده از آنها اقدام کنند را نشان می‌دهد. کانون‌های جمع آوری کمک مالی، به اهداکنندگان این امکان را می‌دهند تا یک کمپین کوچک کاملاً شناخته شده، قابل سفارشی‌سازی و بهینه شده برای موبایل، ایجاد کنند که حتی می‌توانند برای جذب حامیان بیشتر، از آنها استفاده کنند.

خدمات دیجیتال در این زمینه همچنین گزینه‌های مختلفی را به میکروسایت‌ها ارائه می‌دهد؛ از جمله سایت‌های چند صفحه‌ای که هر چیزی که طرفداران برای اهدا یا مشارکت نیاز دارند را نمایش می‌دهند. این سایت‌ها باعث می‌شوند که موسسات خیریه با مدیریت همه کمک‌های مالی در یک جا، در وقت صرفه‌جویی کنند و از سایر ویژگی‌های مفید مثل به روزرسانی‌های به موقع و ابزاره‌های قابل شخصی‌سازی، بهره ببرند.

بر اساس استاندارد افرا، موسسه‌ نیکوکاری یا سازمان مردم‌نهاد خود را به‌صورت رایگان مورد سنجش قرار دهید و یک گزارش مدیریتی دریافت کنید.