10 نکته مهم درباره کارکرد واقعی جمع‌آوری کمک‌های مالی

آیا فوق‌العاده نخواهد بود اگر همه در سازمان شما در مورد اینکه چه چیزی برای موفقیت در جمع‌آوری کمک مالی موثر است، توافق داشته باشند؟ چه چیزی مهم است؟ چه چیزی خیلی مهم نیست؟ روی چه اصول اولیه‌ای می‌توانید توافق کنید؟ در بسیاری از سازمان‌ها درباره نحوه کار جمع‌آوری کمک‌های مالی اختلاف نظر فلسفی وجود دارد. اعضای هیات مدیره، اغلب تصورات از پیش تعیین شده‌ای دارند که بر اساس نظرات خودشان است و نه بر اساس داده‌های محکم. بر اساس گزارش وب سایت nonprofitworld، در اینجا 10 نکته مهم درباره کارکرد جمع‌آوری کمک‌های مالی آورده شده است. از آنها برای توافق بر سر یک برنامه اقدام هوشمندانه استفاده کنید که جریان‌های مالی مورد نیاز شما را به ارمغان می‌آورد.

1 – همه باید در مورد جمع‌آوری کمک‌های مالی با هم موافق باشند:

اگر می‌خواهید درآمد قوی داشته باشید، همه افراد سازمان – کارکنان، اعضای هیات‌مدیره- باید اصول خاصی را در رویکرد جمع‌آوری کمک‌های مالی شما درک کنند و روی آن توافق کنند. این گونه است که شما فرهنگی را توسعه می‌دهید که از بشردوستی و جمع‌آوری کمک‌های مالی حمایت می‌کند. به این ترتیب است که شما پول مورد نیاز خود را برای انجام کارهای عالی خود توسعه می‌دهید.

2- موفقیت در توسعه صندوق نیازمند تلاش طولانی‌مدت و مداوم است:

موفقیت یک‌شبه به دست نمی‌آید. با گذشت زمان، دید شما گسترش می‌یابد و مجموعه اهداکنندگان شما به تدریج افزایش می یابد. برای ایجاد روابطی که باعث ایجاد هدایای بزرگتر و بزرگتر می‌شود، لازم است در ارتباطات شما و تماس‌های شما با اهداکنندگان و اهداکنندگان بالقوه ثبات داشته باشید. این برای شما چه معنایی دارد: نمی‌توانید انتظار داشته باشید که یک جمع‌آورنده کمک مالی – یا یک فروشنده دیجیتال – بی‌درنگ وارد عمل شود و فورا معجزه کند. آنها باید چیزی برای کار کردن داشته باشند.

3- سرمایه‌گذاری در جمع‌آوری کمک مالی برای شما سودآور است:

هزینه‌های جمع‌آوری کمک‌های مالی سیاهچاله‌ای نیست که در آن پول بریزید. سرمایه‌گذاری xمقدار در جمع‌آوری سرمایه، احتمالا سه یا چهار X بازگشت خواهد داشت.

4- برگزاری رویدادها کم‌کارآمدترین راه برای جمع‌آوری پول است. کار با اهداکنندگان اصلی کارآمدتر است:

افراد باهوش غیرانتفاعی در نظر می‌گیرند که هر استراتژی جمع‌آوری سرمایه از نظر زمان، پول و تلاش در مقابل میزان سرمایه‌ای که به همراه خواهد داشت چقدر هزینه دارد. بازگشت سرمایه شما از یک رویداد معمولاً 50درصد است. نیمی از چیزی که به دست می‌آورید با هزینه‌ها خورده می‌شود. رویدادها کارآمدترین یا مؤثرترین راه برای جمع‌آوری پول نیستند. بازده جمع‌آوری کمک‌های مالی فردی بسیار بیشتر است.

5- جمع‌آوری سرمایه یک تجارت تخصصی است که با تحقیقات پشتیبانی می‌شود:

مجموعه حرفه‌ای دانش از بهترین شیوه‌های جمع‌آوری کمک‌های مالی به خوبی تثبیت و تحقیق شده است. این برای شما چه معنایی دارد: شما و سایر رهبران سازمانتان نباید بر اساس ترجیحات شخصی خود تصمیمات استراتژی جمع‌آوری کمک بگیرید. تصمیم‌گیری بر اساس داده‌ها همیشه هوشمندانه‌تر است. این مهم است که به متخصصان جذب سرمایه در مورد اینکه کدام استراتژی بهتر عمل می‌کند، باور داشته باشید.

6- موفقیت در جمع‌آوری کمک‌های مالی مستلزم کمک و حمایت همه افراد در سازمان است:

اعضای هیات مدیره و کارکنان که مستقیما در توسعه صندوق کار نمی‌کنند، اغلب به جمع‌آوری کمک مالی به عنوان چیزی جدا از کار خود نگاه می‌کنند. رهبران کارکردهای توسعه صندوق را با بقیه سازمان و فرهنگ آن ادغام نکرده‌اند. آیا همه از رویداد سالانه استقبال می‌کنند و برای کمک شرکت می‌کنند؟ یا شکایت می‌کنند و می‌گویند: «این کار من نیست؟» این برای شما چه معنایی دارد: اگر کل سازمان از توسعه صندوق استقبال نکند، نتایج شما به شدت آسیب خواهد دید. اگر انتظار دارید که یک جمع‌آورنده کمک مالی به تنهایی کار کند، آن نوع درآمدی را که انتظارش را دارید نخواهید دید.

7- جمع‌آوری کمک مالی به معنای ایجاد یک «پیشنهاد» برای یک اهداکننده نیست:

برخی از اعضای هیات مدیره از جمع‌آوری کمک‌های مالی وحشت دارند زیرا فکر می‌کنند که شامل یک موقعیت درخواست تهاجمی است. اینطور نیست! هدایای بزرگ‌تر از روابط شاد طولانی‌مدت با اهداکنندگانی که ما را دوست دارند و می‌خواهند مشارکت کنند، به دست می‌آیند. مکالمات بر اساس خواسته‌های اهداکننده، ملایم و آسان است. و اهداکنندگان کوچکتر کمک می‌کنند زیرا احساس می‌کنند با داستان یک سازمان مرتبط هستند و از نظر احساسی تحت تأثیر قرار می‌گیرند. جمع‌آوری کمک مالی در مورد رابطه با یک اهداکننده است – نه در مورد زمین! این برای شما چه معنایی دارد: ایجاد یک رابطه قابل اعتماد با اهداکننده به اندازه مکالمه درخواستی مهم است.

8- حفظ اهداکنندگان فعلی شما از نظر مالی مهمتر از یافتن اهداکنندگان جدید است:

آیا می‌دانستید که به‌طور متوسط 50 تا 60درصد از اهداکنندگان هدایای خود را تمدید نمی‌کنند؟ اگر مانند سایر سازمان‌ها هستید، جمع‌آوری کمک مالی شما یک سطل نشتی است. شما به همان سرعتی که اهداکنندگان جدید را وارد می‌کنید، اهداکنندگان را از دست می‌دهید. این برای شما چه معنایی دارد: روی حفظ اهداکنندگان فعلی خود کار کنید. به این ترتیب است که شما یک پایه بودجه پایدار ایجاد می‌کنید که می‌توانید سال به سال روی آن حساب کنید.

9- سرمایه‌گذاری در ارتباطات اهداکنندگان برای سازمان شما سودآور است:

دلیل عدم تمدید بسیاری از اهداکنندگان این است که ارتباط آنها با سازمان شما قطع شده است. ارتباطات خوب کمک می‌کند تا اهداکنندگان برای هدیه دیگری آماده شوند. مطمئن شوید که یک برنامه وفاداری اهداکننده با تماس‌های گرم و منظم با پایگاه اهداکننده خود دارید. سپس با اهداکنندگان خود ارتباط بهتری برقرار می‌کنید، نرخ تمدید خود را افزایش می‌دهید و هدایای تکراری و ثابت بیشتری به ارمغان می‌آورید. این برای شما چه معنایی دارد: ارتباطات شما با اهداکنندگان ارتباطی با اهدای مجدد آنها دارد. اگر بودجه بازاریابی خود را کاهش دهید، احتمالا نتایج کمتری برای جذب سرمایه خواهید دید.

10- هدایای اصلی اهداکنندگان اکنون بیش از هر زمان دیگری در دسترس هستند:

ما به عصر طلایی جمع‌آوری کمک‌های مالی عمده نزدیک می شویم. ثروتمندان ثروتمندتر می‌شوند. به همه کمپین‌های بزرگ دانشگاهی نگاه کنید. ممکن است بپرسید که چگونه میلیاردها و میلیاردها را جمع‌آوری می‌کنند. پاسخ این است: آن‌ها در عملیات‌های هدایایی بزرگ سرمایه‌گذاری می‌کنند. شما اهداکنندگان عمده ای در کمین پرونده‌های اهداکننده خود دارید. اما احتمالا با آنها مانند اهداکنندگان کوچک رفتار می‌کنید. این برای شما چه معنایی دارد: اگر متعهد شوید و مایل به سرمایه‌گذاری باشید، می‌توانید از بزرگترین بازدهی برخوردار شوید – هدایای بزرگ قوی برای هدف شما.

قدم اول را بردارید

این مقاله را برای هیات مدیره سازمان نیکوکاری خود بفرستید و بحثی ایجاد کنید. سپس زمانی را برای ملاقات و گفتگوهای متفکرانه بین اعضای هیات مدیره و کارکنان جمع‌آوری کمک‌های مالی در مورد چگونگی ایجاد یک فرهنگ موفق جمع‌آوری کمک برنامه‌ریزی کنید.

افرا یک موسسه غیرانتفاعی است که با هدف توسعه زیرساخت نیکوکاری کشور ایجاد شده است. افرا به موسسه‌های نیکوکاری و خیریه و سازمان‌های مردم‌نهاد کمک می‌کند تا بدون هزینه و با کمک استاندارد افرا، زیرساخت‌های مدیریتی خود را شکل داده یا تقویت کنند. در این راستا سه خدمت خودارزیابی، ارزیابی دیجیتال و آموزش به صورت رایگان در اختیار موسسه‌های نیکوکاری قرار گرفته است.
آشنایی بیشتر با افرا و خدمات آن