بنیاد توسعه کارآفرینی زنان و جوانان موفق به دریافت گواهی اعتماد افرا شد

پس از ارزیابی صورت‌‌گرفته توسط تیم ارزیابی موسسه حامیان نواندیش افرا بر اساس استاندارد افرا، بنیاد توسعه کارآفرینی زنان و جوانان توانست گواهی اعتماد شش‌ماهه این مجموعه را در تاریخ ۱۴۰۳/۰۵/۲۴ اخذ کند.

foundationed-afra-certification


بنیاد توسعه کارآفرینی زنان و جوانان سازمانی مردم‌نهاد و غیرانتفاعی است که در سال ۱۳۸۴ آغاز به فعالیت کرده است و از اولین نهادهای اجتماعی است که به ترویج و توسعه کارآفرینی در میان زنان و جوانان در مناطق کم‌برخوردار پرداخت است. در حال حاضر بنیاد سازمانی تسهیلگر است که با ماموریت توان‌افزایی اجتماعی-اقتصادی و شکل‌دهی به کسب‌وکارهای جمعی در بین زنان و جوانان به شکل‌گیری سازمان‌های مردم‌نهاد محلی و در نتیجه توسعه جوامع محلی در گستره جغرافیایی ایران با اولویت استان‌ سیستان و بلوچستان فعالیت می‌کند.

بنیاد توسعه کارآفرینی همراهی خود را با افرا از سال ۱۴۰۱ آغاز کرده است و با حضور در کارگاه‌های آموزشی افرا و انجام خودارزیابی در تمام ابعاد استاندارد افرا و با تمرکز بر زیرساخت‌های خود و سازوکارهای اجرایی و مدیریتی موجود خود توانست در ارزیابی دیجیتال افرا موفق شود و گواهی اعتماد شش‌ماهه این مجموعه را دریافت کند.

استاندارد افرا، حداقل‌های عملکرد بهینه موسسه‌های نیکوکاری را تضمین می‌کند

استاندارد افرا شاخص‌هایی را معرفی می‌کند که موسسه‌های نیکوکاری، خیریه و سازمان‌های مردم نهاد، با کمک آن بتوانند نقاط قوت و نقاط قابل بهبود خود را شناسایی و زیرساخت‌های خود را تقویت کنند. ارزیابی دیجیتال افرا بر اساس این استاندارد، در هفت حوزه «حاکمیت‌ سازمانی»، «برنامه‌ریزی‌، اجرا و ارزیابی»، «سرمایه انسانی»، «ارتباطات»، «مالی»، «فناوری» و «بهبود مستمر» صورت می‌گیرد و سازوکارهای لازم را جهت عملکرد بهینه موسسه‌های نیکوکاری، مورد سنجش قرار می‌دهد. 

ارزیابی دیجیتال افرا

سرویس ارزیابی دیجیتال افرا فرایندی است که در آن افرا موسسه‌های نیکوکاری و سازمان‌های مردم نهاد را بر مبنای استاندارد افرا ارزیابی می‌کند. مدیر موسسه نیکوکاری برای شرکت در فرآیند ارزیابی، از طریق پرتال موسسه‌های نیکوکاری مستندات موردنیاز را بارگذاری می‌کند. ارزیابان افرا مدارک و مستندات موسسه را بررسی و ارزیابی می‌کنند و میزان تطابق آن ها با استاندارد افرا را می‌سنجند. در انتهای فرآیند ارزیابی، گزارش تحلیلی در اختیار مدیران ارشد موسسه قرار می‌گیرد. موسسه‌‌های واجد شرایط استاندارد افرا، گواهینامه افرا را در دو بازه شش‌ماهه یا یک‌ساله دریافت می‌کنند.

کارگاه جذب سرمایه انسانی در موسسه‌های نیکوکاری
مدرس: بهزاد ابوالعلایی
زمان: سه‌شنبه ۲۷ شهریور، ساعت ۱۵ الی ۱۸، آنلاین

بر اساس استاندارد افرا، موسسه‌ نیکوکاری یا سازمان مردم‌نهاد خود را به‌صورت رایگان مورد سنجش قرار دهید و یک گزارش مدیریتی دریافت کنید.