پذیرش فناوری‌های دیجیتال از سوی سازمان‌های غیرانتفاعی

همه‌گیری کرونا در زمانی فرا رسید که ما اینترنت و فناوری داشتیم. اگرچه برخی از جوامع هنوز با اتصال به اینترنت دست و پنجه نرم می‌کنند، اما بسیاری از ما در این مدت با فناوری احساس آرامش، اتصال و حتی نجات یافتن کردیم. می‌توانیم از نتفلیکس و یوتیوب برای درک اولویت‌ها و ارائه ده‌ها فیلم، مستند و درس متناسب با علایق برای کمک به ما در گذراندن زمان در قرنطینه تشکر کنیم. می‌توانیم از زوم به خاطر ارتباط ما با یکدیگر و در زمان انزوا و نیاز تشکر کنیم. فناوری ما را به هم متصل کرد، به ما کمک کرد و در زمان نیاز به ما آرامش داد. حتی با اجازه دادن به ما در ارتباط ماندن با افراد و اطلاعاتی که برای دستیابی به آن نیاز داشتیم، کمی احساس انسان بودن کنیم. قدرت تکنولوژی تجربه ما را در این دوران تاریک، متحول کرد.

به گزارش charityvillage، پذیرش گسترده فناوری مطمئنا توسط همه‌گیری تقویت شد، اما در واقع قبلا با سرعت تصاعدی در حال پیشرفت بود. حتی قبل از همه‌گیری، می‌توانستیم ببینیم که چگونه فناوری هر صنعت و هر بخش را متحول می‌کند. حتی بخش غیرانتفاعی نیز تحت تاثیر این موضوع قرار گرفت.

نتفلیکس جایگزین بلاک باستر شد. اسکایپ و زوم جایگزین تماس‌های طولانی‌مدت گران‌قیمت شدند. دوربین، تایمر و حتی قطب نما با گوشی هوشمند جایگزین شده است. اما این فقط چیزهایی در زندگی روزمره ما نیستند که توسط فناوری دگرگون شده اند، عمل «انجام کار خوب» – دنبال کردن یک مأموریت چه به دلایل اجتماعی، محیطی، بهداشتی یا موارد دیگر باشد – نیز توسط فناوری تغییر کرده است. همه‌گیری باعث تسریع سرعت و پذیرش فناوری ما شده است.

دقیقا چه چیزی تغییر کرده است؟

نحوه کمک به مردم تغییر کرده است. می‌توانیم از فناوری تشکر کنیم که می‌تواند حجم زیادی از داده‌ها را برای درک نیازهای ما تجزیه و تحلیل کند و اطلاعاتی را برای رفع نیازهای ما در اختیارمان قرار دهد.

جایی که ما به مردم کمک می‌کنیم در حال تغییر است – مکان‌های آجر و ملات به طور فزاینده‌ای توسط برنامه‌ها، ربات‌های چت، چت متنی و جلسات مجازی جابه‌جا می‌شوند و این به مردم کمک کرده است تا دسترسی فوری و 24 ساعته به کمک داشته باشند.

1- اولین دلیلی که سازمان های غیرانتفاعی باید فناوری‌های دیجیتال را بپذیرند این است که مردم دوست دارند – و نیاز دارند – دسترسی سریع به اطلاعات شخصی‌سازی شده داشته باشند. مردم می خواهند به اطلاعات مناسب، در زمان مناسب و به روشی که برایشان راحت تر است، دسترسی پیدا کنند.

2- دومین دلیل مهم برای پذیرش فناوری‌های دیجیتال توسط سازمان‌های غیرانتفاعی، رقابت است. دولت‌ها در سرتاسر کانادا درها را به روی شرکت‌های خصوصی باز می‌کنند تا آنچه را که به‌طور سنتی منحصرا در حوزه سازمان‌های غیرانتفاعی بود، ارائه دهند، زیرا آنها راه‌حل‌های دیجیتالی هوشمندانه و شایستگی قوی در تجزیه و تحلیل داده‌ها دارند که شواهدی از تأثیر برنامه‌هایشان ارائه می‌دهد.

چه چیز دیگری تغییر کرده است؟ استفاده از فناوری در حال حاضر برای سازمان‌های غیرانتفاعی مقرون به صرفه است، به ویژه فناوری که وظایف اداری وقت‌گیر در حسابداری، جمع‌آوری سرمایه و عملیات را ساده می‌کند. این فناوری‌ها نه تنها مقرون به صرفه هستند، بلکه باعث صرفه‌جویی قابل توجهی در زمان می‌شوند که به سازمان‌های غیرانتفاعی اجازه می‌دهد تا زمان بیشتری را به تاکتیک‌های تولید ارزش اختصاص دهند که تأثیر و انعطاف‌پذیری را تقویت می‌کند. برای مثال، حسابدار می‌تواند 50 تا 80 درصد از زمان خود را در پردازش برگه‌ها، هزینه‌ها، دعاوی و مصالحه‌ها صرفه‌جویی کند و آن زمان را به توسعه استراتژی ذخیره، یا انجام سایر برنامه‌ریزی‌های مالی و وظایف تحلیلی که به ایجاد یک سازمان انعطاف‌پذیر کمک می‌کند، تغییر دهد.

3- سومین دلیل برای پذیرش فناوری‌های دیجیتال، تغییر زمان از فرآیندهای تراکنش خرد و زمان‌دزد به فرآیندهایی است که فعالیت‌های کلان ارزش افزوده هستند که انعطاف‌پذیری را افزایش می‌دهند. به عنوان مثال اپراتور تلفن در یک مرکز تماس با معضل خودکشی، یا مدیر برنامه‌ای که به دنبال درک تأثیر اجتماعی-اقتصادی برنامه‌های سازمان خود است تا تأثیر آنها را به تأمین‌کننده ثابت کند – آنها با فناوری جایگزین نخواهند شد، اما در عوض توسط آن نیرو می‌گیرند. مدیر اجرایی می تواند خروجی، بهره‌وری و عملکرد تیم‌ها را با تغییر زمان آنها از وظایف اداری خرد به استراتژی کلان و وظایف تولید ارزش تقویت کند.

4- چهارمین دلیل برای اتخاذ استراتژی‌های دیجیتال توسط سازمان‌های غیرانتفاعی این است که بتوانند تأثیر خود را تقویت کنند. نگاهی به عقب وجود ندارد. فناوری‌های دیجیتال بخش اساسی از پایه و اساس «کار خوب» هستند. فناوری‌های دیجیتال بخشی ضروری از استراتژی‌ها و تاکتیک‌های غیرانتفاعی از برنامه‌هایی هستند که به مشتریان یا اعضا ارائه می‌شوند. یا همانطور که مورین جیمز از اداره ثبت اینترنتی کانادا (CIRA) گفته است که «زیرساخت دیجیتال زیرساخت اجتماعی است.»

5- پنجمین دلیل برای اتخاذ استراتژی‌های دیجیتال از سوی سازمان های غیرانتفاعی این است که استفاده از فناوری دیجیتال راه رو به جلو است.

افرا یک موسسه غیرانتفاعی است که با هدف توسعه زیرساخت نیکوکاری کشور ایجاد شده است. افرا به موسسه‌های نیکوکاری و خیریه و سازمان‌های مردم‌نهاد کمک می‌کند تا بدون هزینه و با کمک استاندارد افرا، زیرساخت‌های مدیریتی خود را شکل داده یا تقویت کنند. در این راستا سه خدمت خودارزیابی، ارزیابی دیجیتال و آموزش به صورت رایگان در اختیار موسسه‌های نیکوکاری قرار گرفته است.
آشنایی بیشتر با افرا و خدمات آن