تبدیل فالوئر شبکه‌های اجتماعی به حامی مالی

ظهور رسانه‌های اجتماعی، فرصت‌های جدیدی را برای سازمان‌های غیرانتفاعی ایجاد کرده که به دنبال جذب حامیان مالی جدید بگردند. جذب حامیان مالی چالش برانگیز است، اما رسانه‌های اجتماعی کسانی را از بین مخاطبان موجود ارائه می‌کنند که ممکن است هنوز به آنها توجه نکرده باشید.

میلیاردها کاربر فعال در شبکه‌های اجتماعی سراسر جهان وجود دارد که بطور متوسط ​​بیش از دو ساعت در روز با شبکه‌های اجتماعی و برنامه‌های پیام‌رسان مشغولند. این یک فرصت عالی برای سازمان‌های غیرانتفاعی است که از طریق پلتفرم‌هایی که کاربران دوست دارند، به آنها دسترسی پیدا کنند.

اما برای تبدیل موثر فالوئرهای شبکه‌های اجتماعی به حامی مالی باید یک راهبرد مشخص داشته باشید. به گزارش وب‌سایت hubbub، در این مقاله به بررسی مراحل و نکاتی می‌پردازیم که می‌توانید از آنها برای همراه کردن فالوئرهای شبکه‌های اجتماعی با راهبرد تأمین مالی خود استفاده کنید.

انتخاب پلتفرم اجتماعی مناسب

نخستین سؤالی که باید از خود بپرسید این است که می‌خواهید روی کدام پلتفرم اجتماعی تمرکز کنید. اگر صرفا می‌خواهید از محبوب‌ترین پلتفرم‌ها استفاده کنید، فیس‌بوک (facebook)، اینستاگرام (instagram) و توئیتر (twitter) بهترین گزینه خواهند بود. اگر می‌خواهید پلتفرم‌های مختلف را داشته باشید، می‌توانید از اسنپ‌چت (Snapchat)، یوتیوب (youtube) یا پینترست (pinterest) هم استفاده کنید. به نظر نمی‌رسد این پلتفرم‌ها انتخاب اصلی یک سازمان غیرانتفاعی باشند، اما این شبکه‌ها مخاطبان فعالی دارند که می‌توانند شما را در یافتن حامیان مالی جدید یاری کنند.

آگاهی

وقتی در مورد پلتفرم مورد نظر خود تصمیم گرفتید، وقت آن است که هدف‌گذاری کنید. نباید انتظار داشته باشید که مخاطبان شما فورا به یک حامی مالی بدل شوند. از این رو، باید حضور خود را در شبکه‌های اجتماعی طوری برنامه‌ریزی کنید که آگاهی‌دهنده و الهام‌بخش فالوئرهایتان باشد.

یک تقویم مجازی می‌تواند به شما کمک کند که در شبکه‌های اجتماعی حضور مداوم داشته باشید. برای این کار می‌توانید از یک صفحه ساده برای پیگیری محتویاتی که قصد دارید در طول هفته بارگذاری کنید استفاده کنید. اگر قصد دارید برای یک کمپین یا رویداد مشخص برنامه‌ریزی کنید، می‌توانید از این تکنیک برای بازنگری در محتویات مربوطه استفاده کنید.

بهترین راه برای دستیابی به مخاطبان بیشتر، انتشار خبرهای جالب، به‌روزرسانی‌ها، رویدادها و نقل داستان‌هایی است که برای فالوئرهایتان اهمیت دارد. این امر مستلزم کمی خلاقیت، حتی با منابع محدود است؛ و بهتر است محتواهای مختلفی را امتحان کنید. برای مثال، محتوای بصری می‌تواند برای مخاطبان جدید جذاب‌تر باشد. خوشبختانه ابزارهای آنلاین و رایگان بسیاری برای تهیه تصویر و ویدئو وجود دارد. پخش زنده نیز می‌تواند جذاب باشد. این تکنیک یک راه عالی برای آگاهی‌رسانی و دستیابی به هدف مشارکت است.

مشارکت

آگاهی‌رسانی، پیش‌نیاز هر سازمان است؛ اما مشارکت به این معنی است که چطور می‌توانید فالوئرهای خود را درگیر کارتان کنید. بر اساس گزارش گلوبال‌وب‌ایندکس (GlobalWebIndex)، 15درصد از کاربران اینترنتی، مؤسسات خیریه را در شبکه‌های اجتماعی دنبال می‌کنند. این آمار در آمریکای شمالی به 17درصد می‌رسد، اما در اروپا 11درصد است. بعلاوه، از هر 10 کاربر اینترنت یک نفر از رسانه‌های اجتماعی برای پشتیبانی یا ترویج اهداف خیرخواهانه استفاده می‌کند. سازمان‌های غیرانتفاعی باید با ایجاد محتوای جذاب به این گرایش دامن بزنند.

برای تبدیل فالوئرهای شبکه‌های اجتماعی به حامی مالی، باید انجمنی ایجاد کنید که امکان گفتگو را در بین اعضای خود تقویت می‌کند. رمز موفقیت در این مسیر، حضور دائمی است که امکان گفتگو را تقویت کرده و اعضا را به مباحثه تشویق می‌کند. داستان‌سرایی می‌تواند بسیار جذاب باشد و محتوای بصری سهم بزرگی در این زمینه دارد.

پس از ایجاد تعامل با فالوئرهای شبکه‌های اجتماعی، باید آنها را به سفیران سازمان خود تبدیل کنید. در این مرحله آنها آنقدر درگیر سازمان شده‌اند که محتوای شما را به اشتراک می‌گذارند، هدف‌تان را ترویج کرده و کاربران شبکه را به پشتیبانی از شما تشویق می‌کنند. این یک راهکار ساختارمند برای دسترسی به مخاطبان بیشتر است که از اعمال نفوذ برای ایجاد فالوئرهای جدید بهره می‌گیرد.

تبدیل فالوئر شبکه‌های اجتماعی به حامی مالی

آخرین و مهم‌ترین مرحله در بکارگیری رسانه‌های اجتماعی در راهبرد تأمین مالی، تبدیل فالوئرهای شبکه‌های اجتماعی به حامیان مالی است. این مرحله درست پس از مشارکت آغاز می‌شود و نشان می‌دهد که آیا سازمان می‌تواند از زمانی که صرف شبکه‌های اجتماعی کرده سود ببرد یا خیر.

یک راهکار ساده و در عین حال ضروری در این مرحله، درخواست کمک‌های مالی است. فالوئرهای شما ممکن است برای حمایت مالی آماده باشند، اما اگر بطور شفاف از آنها درخواست نکنید، شاید از یک فرصت عالی محروم شوید. اگر دستورالعمل‌های لازم را فراهم کنید، احتمال بیشتری دارد که کاربران شبکه‌های اجتماعی وارد عمل شوند. اما این بدان معنا نیست که تمام محتوای اجتماعی خود را صرف چنین درخواستی کنید. بهتر است بین تشویق کاربران به کمک مالی و ایجاد محتوای جذاب در راستای ترویج مشارکت، تعادل برقرار کنید.

اگر می‌خواهید فالوئرهای خود را به حامی مالی بدل کنید، به این 7 نکته توجه داشته باشید:

  1. الهام‌بخش باشید: محتوای شبکه‌های اجتماعی باید جذاب و در عین حال الهام‌بخش باشد. محتوا باید آنقدر جذاب باشد که فالوئرها را برای پیوستن به انجمن ترغیب کند. این امر از طریق داستان‌سرایی یا انتشار ویدئوها یا مطالب وبلاگی که جزئیات بیشتری دارند، محقق خواهد شد.
  2. حس مشارکت را در آنها برانگیخته کنید: اگر کاربران احساس کنند که عضو انجمن هستند، احتمال بیشتری دارد که کمک مالی کنند. یک حضور اجتماعی مداوم می‌تواند رابطه شما را با فالوئرهای جدید تقویت کند. سعی کنید آنها را در گفتگوهای اجتماعی خود شرکت دهید. برای این کار می‌توانید از مباحثه استفاده کنید یا آنها را به شرح داستان خود تشویق کنید. به این ترتیب، احتمال بیشتری وجود خواهد داشت که آنها بهترین سفیران سازمان شما شوند و به تحقق اهداف‌تان کمک کنند.
  3. زمان درست را برای درخواست در نظر بگیرید: قبل از درخواست کمک مالی، به این فکر کنید که آیا زمان درستی را انتخاب کرده‌اید یا خیر. برای مثال، یک فالوئر ممکن است به تازگی سازمان شما را در توئیتر پیدا کرده باشد و هنوز برای کمک مالی آماده نباشد. از سوی دیگر، یک فالوئر متعهد که مدت‌هاست با شما ارتباط دارد، علاقه بیشتری به حمایت از هدف شما خواهد داشت. یک جمله معروف در این زمینه این است که «اگر قصد دارید درخواست کمک کنید، مطمئن شوید که سزاوار آن هستید.»
  4. فراخوان: یک نکته مهم دیگر که اغلب از آن چشم‌پوشی می‌شود، ارائه فراخوان در محتوای اجتماعی است. یک مطلب فیس‌بوکی که هیچ پیوندی ندارد، شانس کمتری برای تبدیل فالوئرها به یک حامی مالی خواهد داشت. مطلبی که حاوی پیوند است، به فالوئرهای شما کمک می‌کند یک مرحله جلوتر بروند؛ زیرا به آنها توضیح می‌دهد که از ایشان چه می‌خواهید. اما این بدان معنا نیست که آنها را با ارسال مطالب تکراری خسته کنید، زیرا نتیجه خوبی نخواهد داشت. فراخوان را به یک فرآیند طبیعی برای ایجاد تعامل بدل کنید و کاربران را برای ورود به مراحل بعدی ترغیب کنید.
  5. هدف‌گذاری کنید و هدف‌هایتان را ارزیابی کنید: اگر قصد دارید فالوئرهای خود را به حامی مالی تبدیل کنید، می‌توانید وظایف خاصی را به عنوان هدف نهایی خود تعیین کنید. این امر به شما کمک می‌کند که اقدامات بعدی خود را اولویت‌بندی کنید و همچنین به شما امکان می‌دهد که عملکرد خود را ارزیابی کنید. این ارزیابی می‌تواند شامل موارد زیر باشد:
  • افزایش احتمالی تعداد فالوئرها
  • تغییر در تعداد کلیک‌ها
  • تعداد کلیک‌ها در صفحه‌ای که کاربران را به انجام کمک‌های مالی تشویق می‌کند
  • تغییر در تعداد حامیان مالی آنلاین
  1. یک دلیل شفاف برای اهدای کمک مالی بیاورید: فالوئرهای شبکه‌های اجتماعی باید از دلیل درخواست کمک مالی مطلع باشند. یک فراخوان به تنهایی متضمن دریافت کمک مالی نیست، مگر آنکه پیام الهام‌بخشی به کاربران بدهید یا اهمیت کمک‌های مالی را برایشان شرح دهید. محتوای ویدئویی جذابیت بیشتری دارد؛ به ویژه اگر داستان‌سرایی کنید، شانس بیشتری برای تبدیل فالوئرها به حامیان مالی خواهید داشت.
  2. صفحات فرود را بهینه‌سازی کنید: یک نکته کلیدی دیگر که باید در راهبردتان به آن توجه کنید، ارائه یک تجربه کاربری خوب است. وقتی فالوئرها روی صفحه مربوطه کلیک می‌کنند، مراحل بعدی باید تا حد امکان ساده باشند. این مراحل شامل:
  • یک فرم جذاب برای اهدای کمک مالی
  • ساده بودن فرآیند اهدای کمک
  • یک صفحه سریع و مینیمال
  • صفحه‌ای که با تلفن همراه کاربران نیز سازگار باشد

مورد آخر اهمیت بسیاری دارد، زیرا تعداد زیادی از کاربران از طریق تلفن‌های همراه خود به شبکه‌های اجتماعی دسترسی دارند. بنابراین، اگر قصد دارید آنها را به اهدای کمک علاقمند کنید، صفحه شما باید با تلفن همراه آنها نیز سازگار باشد.

کشف مخاطبان جدید

شبکه‌های اجتماعی می‌توانند از نظر افزایش آگاهی و تشویق کاربران به اهدای کمک‌های مالی، نقش مهمی در راهبرد تأمین مالی شما ایفا کنند. ارائه محتوای جذاب و داستان‌های الهام‌بخش می‌تواند فالوئرهای شبکه‌های اجتماعی را به بهترین سفیران سازمان بدل کند. مادامی که استفاده از شبکه‌های اجتماعی افزایش می‌یابد، این فرصت را دارید که حامیان مالی جدیدی برای خود پیدا کنید که به آشنایی با اهداف شما علاقمند هستند.

افرا یک موسسه غیرانتفاعی است که با هدف توسعه زیرساخت نیکوکاری کشور ایجاد شده است. افرا به موسسه‌های نیکوکاری و خیریه و سازمان‌های مردم‌نهاد کمک می‌کند تا بدون هزینه و با کمک استاندارد افرا، زیرساخت‌های مدیریتی خود را شکل داده یا تقویت کنند. در این راستا سه خدمت خودارزیابی، ارزیابی دیجیتال و آموزش به صورت رایگان در اختیار موسسه‌های نیکوکاری قرار گرفته است.
آشنایی بیشتر با افرا و خدمات آن