برگزاری سمینارهای آموزشی جدید موسسه افرا

موسسه افرا هفته پرکاری را برای آموزش موسسات نیکوکاری و سازمان‌های مردم‌نهاد پشت سر خواهد گذاشت. روز شنبه و یکشنبه (16 و 17مرداد ماه) و سه‌شنبه و چهارشنبه (19 و 20 مرداد ماه) دو سمینار دو روزه برای بعد سوم استاندارد افرا به نام «ارتباطات» برگزار می‌شود. سرفصل‌های کلیدی این دو سمینار آموزشی، از سوی جناب آقای محمدکاظم متولی، مدیر روابط عمومی و ارتباطات موسسه افرا ارائه خواهد شد. در هر نشست تقریبا 25 نفر از 15موسسه نیکوکاری و سازمان مردم‌نهاد حضور خواهند داشت. از نگاه افرا، بقای یک موسسه‌ نیکوکاری در گرو فعالیت‌هایی است که بتواند خوشنامی و اعتباری را برای موسسه در جامعه کسب کند که جریان جذب منابع مالی و غیرمالی را در موسسه به جریانی پایدار و قابل اتکا تبدیل کند. داشتن ذی‌ربطانی معتمد و مبلغ دستاورد ارزشمندی است که از طریق فعالیت‌های حوزه ارتباطات قابل حصول است. بنابراین، استاندارد افرا به این بعد توجه بسیار دارد و فعالیت‌ها و سازوکارهای موسسه را در ارتباط با برندینگ، ارتباط با ذ‌ی‌نفعان و ذی‌ربطان داخلی و خارجی، بازاریابی و جلب مشارکت مالی و غیرمالی مورد ارزیابی قرار می‌دهد.
استاندارد افرا می‌کوشد تا با تاکید بر اهمیت برنامه‌ریزی و پیاده‌سازی کمپین‌های تبلیغاتی، برنامه‌های بازاریابی، استراتژی برندینگ و به‌کارگیری کانال‌های ارتباطی متنوع توسط موسسات نیکوکاری به آن‌ها کمک کند که به توسعه و حفظ رابطه مثبت با ذی‌ربطان داخلی و خارجی خود بپردازند. کمک به شکوفایی اقتصاد نیکوکاری و ایجاد ارتباط سالم بین موسسات نیکوکاری نیز از نتایج تمرکز صحیح سازمان بر این حوزه است. استاندارد افرا در این حوزه، مواردی شامل «وب‌سایت موسسه»، «حضور در رسانه‌های اجتماعی»، «پاسخگویی و شفافیت»، «برنامه‌ریزی و اجرای کمپین‌ها»، «همکاری با موسسات مشابه»، «دریافت بازخورد از جامعه»، «جذب و توسعه منابع مالی»، «گزارش‌دهی سازمانی»، «بازاریابی، برندینگ و روابط عمومی» را در ارزیابی خود از موسسات نیکوکاری مدنظر دارد.

موسسه افرا روز دوشنبه (18مرداد ماه) نیز از ساعت 19:30 الی 21:30، یک وبینار آموزشی با عنوان مدیریت یکپارچه ذینفعان در موسسات نیکوکاری و سازمان‌های مردم نهاد «چرا و چگونه؟»، برگزار می‌کند. سرفصل‌های این وبینار آموزشی از سوی جناب آقای علی الیاسی، متخصص توسعه کسب وکار ابری؛ و جناب آقای محمدکاظم متولی، مدیر روابط عمومی و ارتباطات موسسه افرا ارائه می‌شود. جناب آقای امیرحسین ظهوریان، مدیرعامل جمعیت حمایت دارویی قطره نیز به عنوان مهمان تجربه خود را با مخاطبان به اشتراک خواهند گذاشت. موسسات علاقمند برای شرکت در وبینار آموزشی روز دو‌شنبه (18مرداد ماه) می‌توانند از طریق لینک ثبت‌نام به نشانی https://afraway.org/webinar05143 درخواست خود را ثبت کنند.

افرا یک موسسه غیرانتفاعی است که با هدف توسعه زیرساخت نیکوکاری کشور ایجاد شده است. افرا به موسسه‌های نیکوکاری و خیریه و سازمان‌های مردم‌نهاد کمک می‌کند تا بدون هزینه و با کمک استاندارد افرا، زیرساخت‌های مدیریتی خود را شکل داده یا تقویت کنند. در این راستا سه خدمت خودارزیابی، ارزیابی دیجیتال و آموزش به صورت رایگان در اختیار موسسه‌های نیکوکاری قرار گرفته است.
آشنایی بیشتر با افرا و خدمات آن